۱۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۲

در برنامه سوره بررسی می‌شود؛

فلسفه بعثت از ایدئولوژی انقلاب تا معنویت مدرن

فلسفه بعثت از ایدئولوژی انقلاب تا معنویت مدرن

بیست و پنجمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره در شبکه چهار سیما به موضوع «فلسفه بعثت، از ایدئولوژی انقلاب تا معنویت مدرن» می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه سوره، بیست و پنجمین قسمت برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «فلسفه بعثت، از ایدئولوژی انقلاب تا معنویت مدرن» اختصاص دارد.

مهمان این برنامه، رضا برنجکار عضو هیئت علمی گروه الهیات، پردیس فارابی، دانشگاه تهران است. مبانی خداشناسی در فلسفه یونان و ادیان الهی، آشنایی با فِرَق و مذاهب اسلامی، حکمت و اندیشه دینی از جمله آثار منتشر شده از دکتر برنجکار است.

در سرمقاله این قسمت از برنامه آمده است: بخشی از آنچه دانش کلام نامیده می‌شود، صرف پاسخ به این پرسش شده است که آیا فرستادن پیام‌آوری از سوی خداوند ضرورتی دارد؟ کدام فایده بر حضور انبیا بار شده است و اگر فرستادگان خداوند نمی‌آمدند کدام کاستی در زندگی بشر نمایان می‌شد؟ در قرآن کریم آیات متعددی به اهداف بعثت انبیا توجه داده است. پرطنین‌ترین تعبیر در این آیات تعبیر تزکیه و تعلیم است.

بیست و پنجمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره سه‌شنبه ۱۰ اسفند ماه ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و بازپخش آن شنبه چهاردهم اسفند ماه ساعت ۱۴ است.

برنامه تلویزیونی «سوره» با سردبیری و اجرای مسعود دیانی و تهیه کنندگی مرتضی روحانی سه شنبه شب‌ها ساعت ۲۲ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

کد خبر 5436390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha