۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۴۶

رئیس هیأت والیبال کرمانشاه:

پیشرفت ورزش در کرمانشاه نیازمند حمایت مسئولین است

پیشرفت ورزش در کرمانشاه نیازمند حمایت مسئولین است

کرمانشاه- رئیس هیأت والیبال کرمانشاه گفت: پیشرفت ورزش در کرمانشاه نیازمند حمایت مسئولین است.

فرهمند سال‌افرون در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر تیم سپیدار استان کرمانشاه در مسابقات لیگ دست یک سری ب مشغول بازی است که ۳۰ تیم از سراسر کشور در ۶ گروه تقسیم‌بندی شده‌اند و استان کرمانشاه در مرحله نخست به دلیل عدم توجه و کم تجربگی نتایج مطلوبی کسب نکرده است.

وی در اشاره به وضعیت تیم‌های پایه در استان کرمانشاه، افزود: تیم نوجوانان کرمانشاه در حال انجام تمرینات خود بوده و از لحاظ آمادگی در سطح قابل قبولی قرار دارند و طی سال‌های اخیر ۹ نوجوانان کرمانشاهی به اردوی تیم ملی دعوت شدند که در سفر رئیس فدراسیون والیبال کشور به کرمانشاه در روز شنبه هفتم اسفند ماه پس از بازدید از این تیم یک بازیکن دیگر نیز به اردوهای تیم ملی دعوت شد.

رئیس هیأت والیبال استان کرمانشاه تصریح کرد: تیم نونهالان و بانوان استان کرمانشاه نیز در حال تمرین و برگزاری اردوهای خود هستند و تیم نونهالان در مهر ماه سال جاری آمادگی کامل برای حضور در مسابقات کشوری داشت که به دلیل شرایط کرونایی و کمبود اعتبار برگزار نشد اما این تیم همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد تا در مسابقات والیبال نونهالان کشور سال آینده خوب ظاهر شوند و نتیجه مطلوبی حاصل شود.

سال افزود بیان کرد: در بخش تیم جوانان به دلیل کمبود اعتبارات هیأت و نداشتن اسپانسر مالی توانایی رسیدگی به آنها وجود نداشته و باوجود درخواست‌های مکرر از شهردار و استاندار سابق استان کرمانشاه برای تخصیص اعتبار به منظور تأمین نیاز و مخارج اولیه در این رشته اما هیچ‌گونه اقدام و مساعدتی از جانب آنها صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه تنها راه حل برای رفع مشکلات مالی و تقویت تیم‌ها نه تنها در والیبال بلکه در تمام رشته‌ها همت مسئولین را می‌طلبد، خاطر نشان کرد: تمام رشته‌ها برای حضور در مسابقات استانی و کشوری هزینه نسبتاً بالایی نیاز دارند که با توجه به درآمدهای ناچیز هیأت‌های ورزشی تحقق این امر از جانب هیأت‌ها ممکن نبوده و تنها از مسئولین تقاضا داریم در راستای پیشرفت ورزش استان کرمانشاه اقدامات لازم را انجام دهند چرا که این سطح و جایگاه برای ورزش استان کرمانشاه زیبنده نیست.

رئیس هیأت والیبال استان کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر کلاس‌های مربیگری درجه یک ملی آقایان، کلاس‌های مربیگری درجه یک و درجه ۲ ملی بانوان و کلاس‌های داوری درجه یک ملی در استان کرمانشاه نیز در حال برگزاری است و در بخش تیم‌های ۲ نفره والیبال ساحلی استان کرمانشاه نیز با شرکت در مسابقات کشوری و کسب مقام به اردوی تیم ملی دعوت شدند و اکنون در اردوهای آمادگی تیم ملی به سر می‌برند.

سال افزون در خصوص برگزاری دوره‌های استعدادیابی استان کرمانشاه که با همکاری آموزش و پرورش برای کشف استعدادهای دانش آموزان در رشته والیبال، عنوان کرد: هیأت والیبال از سال گذشته طرح استعدادیابی را آغاز کرد که پس از انجام مراحل اولیه ثبت نام نونهالان و نوجوانان افراد توانا و دارای استعداد توسط مربی و کارشناسان این حوزه انتخاب می‌شوند و به مراحل بعدی ارجاع داده می‌شوند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته برای تشکیل تیم نونهالان برنامه‌ریزی صورت گرفته بود، بیان کرد: با اجرای طرح استعدادیابی در استان کرمانشاه و همدان جلساتی برای صحت سنجی متقاضیان با حضور ۶۰ استعداد از هر ۲ استان انجام شد که در نهایت مربی اعزامی فدراسیون با تحسین استعدادهای والیبالی کرمانشاه، وضعیت استعدادهای پایه ما را بسیار خوب توصیف کرد.

رئیس هیأت والیبال استان کرمانشاه افزود: تیم موفق نوجوانان استان کرمانشاه حاصل اجرای طرح استعدادیابی‌ها بود که پس از انجام ثبت نام و تست‌گیری و مرحله شناسایی افراد منتخب و دارای استعداد برای تشکیل تیم نوجوانان به کار گرفته شدند که برای چهار سال آینده می‌توان برای درخشش آنها خوش‌بین بود.

سال افزون تاکید کرد: این طرح به صورت ورودی و خروجی در استان کرمانشاه هرسال ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت‌نام در کلاس‌های استعداد سنجی حاضر شوند که در صورت مستعد بودن پس از آموزش‌های لازم توسط بهترین مربی‌های استانی و کشوری در رده‌های بالاتر از آنها استفاده خواهد شد.

کد خبر 5436752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha