۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

امروز شنبه؛

پسکوف: تحریم ها به معنی انزوای مسکو نیست

پسکوف: تحریم ها به معنی انزوای مسکو نیست

سخنگوی دولت روسیه با اشاره به وضعیت اقتصادی فوق العاده این کشور، اعلام کرد که جهان بزرگتر از آن است که تحریم های اروپا و آمریکا بتواند روسیه را منزوی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد که مسکو امیدوار است که غرب در صورت امتناع از درک چیزهای بدیهی، موضع بیش از حد احساسی خود را در قبال روسیه تغییر دهد.

وی در این باره و در پاسخ به سوالی در مورد نگرش کرملین به وضعیت مرتبط با اعمال تحریم های کشورهای غربی گفت: ما امیدواریم دیر یا زود موضع ما توسط کشورهای اتحادیه اروپا و کشورهای عضو ناتو که اکنون چنین موضع بیش از حد احساسی دارند و از درک بسیاری از چیزهای بدیهی خودداری می کنند، به رسمیت شناخته شود.

پسکوف همچنین در ادامه افزود که اعمال تحریم‌ها برضد روسیه به معنای انزوای مسکو نیست. جهان بزرگ تر از آن است که آمریکا و اروپا ما را منزوی کنند. وی ادامه داد که وضعیت اقتصاد روسیه فوق العاده است.

وی درباره امکان اعمال تحریم برضد نفت روسیه نیز گفت که این مسئله واقعا می تواند بازارهای جهانی انرژی را متلاطم کند.

سخنگوی کرملین افزود که روسیه کشوری بوده، هست و خواهد بود که به دنبال روابط دوجانبه سودمند با تجارت خارجی است.

وی درباره شرکت هایی که در حال ترک روسیه هستند نیز گفت که ممکن است در آینده دیگران جایگزین آنها شوند.

پسکوف در بخش دیگری از سخنان خود گفت که ناتو درک می کند که نمی تواند مستقیماً در اوکراین بجنگد.

وی در این باره توضیح داد: ما گواهی می دهیم که کشورهای عضو ناتو به خوبی از عدم امکان مشارکت مستقیم این ائتلاف درباره آنچه در اوکراین رخ می دهد، آگاه هستند.

گفتنی است، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ۱۰ روز پیش دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5439336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha