۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۹:۵۸

معاون وزیر خارجه یمن:

تاریخ سیاست دوگانه در قبال جنگ اوکراین و یمن را فراموش نخواهد کرد

تاریخ سیاست دوگانه در قبال جنگ اوکراین و یمن را فراموش نخواهد کرد

«حسین العزی» ضمن انتقاد از لغو روادید برخی کشورهای عربی برای ورود آوارگان اوکراینی و تحمیل جنگ هشت ساله بر ملت یمن، تأکید کرد تاریخ این سیاست دوگانه را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی در صنعا از اقدام برخی کشورهای عربی مبنی بر لغو روادید سفر برای آوارگان اوکراینی با هدف ابراز همدردی با آنها و ممنوعیت صدور آن برای شهروندان یمنی انتقاد کرد.

«حسین العزی» در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن واکنش به این سیاست و موضع گیری دوگانه نوشت: تاریخ فراموش نخواهد کرد که نظام‌های حاکم بر کشورهای عربی برای ابراز همدردی با آوارگان اوکراینی که فقط هفت روز است گرفتار جنگ هستند، روادید را برای ورود آنها لغو می‌کنند در حالی که هشت سال است به تحمیل جنگ علیه یمن ادامه می‌دهند.

در ادامه توئیت او آمده است: ای برادر عربی؛ شما با یک صحنه عجیب و غریب مواجه هستید. پس با صدای بلند فریاد برآورید و بگویید: ما به یمن به عنوان آخرین قلعه مستحکم عربگرایی ایمان داریم و عربگرایی جعلی و صهیونیست زده را انکار می‌کنیم.

تاریخ سیاست دوگانه در قبال جنگ اوکراین و یمن را فراموش نخواهد کرد

واکنش این مقام ارشد یمنی در حالی است که اردن روز گذشته اعلام کرد به خانواده‌ها و نزدیکان اتباع اوکراینی مقیم اردن اجازه می‌دهد بدون نیاز به روادید وارد این کشور شوند و به آنها اقامت موقت داده می‌شود.

کد خبر 5440501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد AE ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
      0 0
      یمن کشور مظلومی واقع شد و انشالله ب زودی ب وارثان تبدیل می شوند