۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۲۷

در تهران برگزار می‌شود؛

یادواره «از لاهور تا لاهوت» گرامیداشت سالگرد شهادت «محمدعلی نقوی»

یادواره «از لاهور تا لاهوت» گرامیداشت سالگرد شهادت «محمدعلی نقوی»

گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز شهادت شهید شاخص کشور پاکستان محمد علی نقوی در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ویژه برنامه «از لاهور تا لاهوت» به منظور گرامیداشت مجاهدت‌های شهید شاخص فرهنگی کشور پاکستان محمد علی نقوی در تهران برگزار خواهد شد.

طبق اعلام «پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی‌ترین همسایه» که یکی از مجموعه‌های فعال مردمی در حوزه روابط دوستانه ایران و پاکستان است این یادواره با حضور جمعی از فرهنگ دوستان دو کشور در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این ویژه برنامه حسن رحیم پور ازغدی به عنوان سخنران اصلی برنامه حضور خواهد داشت و در خصوص نتایج ۳ دهه فعالیت فرهنگی و مخلصانه شهید نقوی سخن خواهد گفت.

همچنین «علامه راجا ناصر عباس» دبیر کل حزب مجلس وحدت المسلمین پاکستان و «سیده زهرا نقوی» دختر شهید و نماینده پارلمان ایالت پنجاب پاکستان از دیگر میهمانان مراسم خواهند بود.

قرار است کاروان‌هایی از شهر مقدس قم نیز برای شرکت در این برنامه حضور داشته باشند و برنامه‌های مختلف فرهنگی به دو زبان فارسی و اردو اجرا شود.

شهید محمد علی نقوی جز اولین نفراتی بود که امام خمینی و افکار او را شناخته و سپس با تلاش شبانه روزی انقلاب را به مردم پاکستان شناساند.

همچنین این شهید عزیز مسئول ستاد تشریفات استقبال از آیت الله خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری ایشان و حین سفرشان به کشور پاکستان بود که یکی از ماندگارترین و پر شورترین استقبال‌های تاریخ شد.

محمد علی نقوی که یک پزشک بود در کنار طبابت بنیان بزرگترین سازمان دانشجویی شیعی کشور پاکستان را نیز نهاد که اینک میلیون‌ها نفر عضو دارد. وی همچنین مدتی به جرم برائت از مشرکین و پیروی از دستور امام راحل در زندان‌های عربستان شکنجه شده بود. شهید نقوی در طول ۸ سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نیز حضور داشته و مدتی همرزم شهید چمران بود.

این نخستین یادواره بزرگی است که برای شهید نقوی در داخل کشور و با حضور مردم ایران و پاکستان جمعه ۲۰ اسفند ماه از ساعت ۱۳ در تالار حوزه هنری برگزار خواهد شد.

کد خبر 5441432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha