۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۱۹

رئیس اورژانس کرمانشاه خبر داد؛

آمادگی کامل اورژانس کرمانشاه برای حوادث چهارشنبه سوری

آمادگی کامل اورژانس کرمانشاه برای حوادث چهارشنبه سوری

کرمانشاه- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل اورژانس کرمانشاه برای حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.

هومن رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق دستورالعملی که هر ساله در خصوص چهارشنبه آخر سال از سوی اورژانس کشور ابلاغ می‌شود باید اقدامات لازم در راستای پیشگیری و آموزش انجام گیرد که اورژانس کرمانشاه نیز به دنبال این دستورالعمل‌ها جلسات متعددی برگزار کرده است.

وی با اشاره به جلساتی که با فرمانداری و آموزش و پرورش برای انجام تبلیغات و آموزش‌های لازم به مردم و دانش آموزان انجام گرفته است، افزود: در جلسه کارگروه بحران شهرستان کرمانشاه که با حضور فرماندار برگزار شد برنامه‌های مورد نظر برای جلوگیری از وقایع چهارشنبه آخر سال مطرح شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های لازم مقرر شده تا با همکاری ارگان‌های مربوطه با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم از طریق نصب بنرهای آموزشی در شهر و تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق فضای مجازی اقدام شود.

رفیعی با تاکید بر آمادگی اورژانس برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: در حال حاضر در کانال‌ها و سامانه شاد آموزش‌هایی در جهت آگاه سازی والدین و دانش آموزان در مورد مخاطرات چهارشنبه آخر سال در حال انجام است و همچنین جلساتی با هلال احمر، آتش نشانی و پلیس صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های لازم برای نحوه مدیریت و درمان مصدومین حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال نیز از جمله اقداماتی است که به منظور آمادگی‌های اورژانس برای آخرین چهارشنبه سال صورت گرفته است و از ابتدای هفته آینده از طریق صدا و سیما برنامه‌های صوتی و تصویری برای آگاهی‌سازی مردم انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در روزهای پایانی سال و با نزدیکی به چهارشنبه آخر سال تمام بیمارستان‌های استان کرمانشاه در حالت آماده قرار می‌گیرند و نکات مهم و قابل توجه در این زمینه گوشزد می‌شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال مردم از مراسم چهارشنبه آخر سال شاهد انفجارهای مواد محترقه در بعضی مناطق هستیم که باوجود وقوع چند مورد انفجار هنوز گزارشی مبنی بر مصدومیت و فوت ناشی از این حوادث ثبت نشده است اما در هر حال آمبولانس‌های اورژانس در ۷۱ پایگاه شهری و جاده‌ای علاوه بر خدمات هر روزه خود آمادگی کامل برای حوادث پیش‌رو را دارند.

وی در خصوص آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال طی سال گذشته، یادآوری کرد: سال گذشته آمار مصدومین در هفته پایانی سال و به مناسبت چهارشنبه آخر سال حدود ۱۱۶ مورد مصدومیت ثبت شده که از این تعداد ۸۹ مورد مرد و ۲۷ مورد زن بودند.

رفیعی ادامه داد: محدوده سنی مصدومین حادثه چهار شنبه سوری در سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۹ سال بوده که بیشترین آسیب از نوع سوختگی در نواحی سر، صورت، چشم و دست‌ها است و طبق آمار حادثه آفرین‌ترین مواد محترقه شامل ترقه و اکیل سرنج بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل ناآگاهی بسیاری از نوجوانان از مخاطرات مواد محترقه و پنهان‌کاری‌های آنها از والدین تقاضا داریم آموزش‌ها و نکات لازم در مورد نحوه نگه داری و خطرات مواد محترقه را به فرزندان خود بدهند.

رفیعی با اشاره به حادثه خیز بودن مواد انفجاری که برای چهارشنبه آخر سال خریداری می‌شود، عنوان کرد: مواد منفجره را به هیچ وجه به سمت درخت، درب منازل و کابل و دکل‌های برق پرتاب نکنند و در صورت روشن کردن آتش بر میزان شلعه‌ور بودن آن حتماً توجه داشته باشند و پس از اتمام مراسم برای خاموش کردن آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: در صورت بروز حوادث سوختگی حتماً با اورژانس تماس گرفته و تا آمدن نیروهای اورژانس مصدوم را از محل حادثه دور کنند و اگر آتش سوزی صورت گرفته با آتش نشانی به شماره ۱۲۵ تماس داشته باشند و در صورت مشاهده فروش غیر مجاز مواد محترقه با ۱۱۰ تماس بگیرند.

کد خبر 5441649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha