۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۲:۲۷

رئیس سازمان صمت مازندران:

۳۰۹ پروژه صنعتی در مازندران نیمه کاره است

 ۳۰۹ پروژه صنعتی در مازندران نیمه کاره است

ساری- رئیس سازمان صمت مازندران گفت: ۳۰۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینقلی قوانلو با اشاره به اینکه ۶۴ واحد تولیدی صنعتی در استان که به دلایل مختلف طی سالیان گذشته تعطیل شده بودند از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه احیا و به چرخه تولید برگشتند، گفت: واحدهای تولیدی احیا شده در داخل و خارج از شهرک‌های صنعتی و نواحی صنعتی مستقر هستند.

وی افزود: همچنین در همین بازده زمانی ۱۵ فقره معدن تعطیل شده نیز احیا شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در استان در دست اجراست، اظهار داشت: با راه اندازی این واحدهای صنعتی برای بیش از یازده هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نصیری سرپرست معاونت امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه هزار و ۵۰۰ متر مربع فرش دستباف در استان مازندران تولید شده است.

وی با بیان اینکه در استان مازندران ۶۶ کارگاه متمرکز واحد قالی و فرش دستباف وجود دارد، افزود: در این مدت ۴ میلیارد تومان تسهیلات به کارگاه‌های قالی بافی از محل مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال جاری یک فقره صدور پروانه بهره برداری کارگاه متمرکز قالی بافی در سطح استان داشته‌ایم که ده درخواست دیگر نیز از طریق سامانه بهین یاب برای نخستین بار ثبت شده که در مرحله بررسی قرار دارد.

کد خبر 5442001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha