۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۰۸

دبیرکل ناتو:

جنگ اوکراین نباید تبدیل به جنگ ناتو با روسیه شود

 جنگ اوکراین نباید تبدیل به جنگ ناتو با روسیه شود

دبیرکل ناتو ضمن اعلام درخواست از اعضای اروپایی این ائتلاف در افزایش بودجه دفاعی شان و اعمال تحریم ها ضد مسکو، اعلام کرد که وقایع اوکراین نباید موجب جنگ ناتو با روسیه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو از اعضای اروپایی این ائتلاف خواست تا بودجه دفاعی خود را افزایش دهند.

وی در این باره گفت: ما از همه اعضا خواستیم بودجه خود را افزایش دهند. متحدان اروپایی باید بودجه دفاعی خود را افزایش دهند. حمله روسیه عواقبی برای همه ما خواهد داشت.

استولتنبرگ همچنین در ادامه افزود که این ائتلاف انتظار اعمال تحریم‌ها برضد روسیه را از همه متحدان خود دارد و این پیام به ترکیه نیز مخابره شده است.

وی ادامه داد: ما از همه متحدان خود انتظار داریم که تحریم‌ها را اعمال کنند. این گونه می‌توانیم روسیه را مجبور به پرداخت تاوان کنیم. من هم این موضوع را به آقای چاووش اوغلو (وزیر خارجه ترکیه) اطلاع دادم. ترکیه در اینجا نقش کلیدی دارد.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از سخنان خود گفت که وقایع اوکراین نباید به جنگ ناتو با روسیه تبدیل شود زیرا این امر منجر به تلفات زیادی خواهد شد.

استولتنبرگ گفت: ناتو به شدت به اقدامات روسیه واکنش نشان داد. ما ده‌ها هزار نظامی اوکراینی را آموزش داده ایم. جنگ بزرگی برضد نیروهای اشغالگر در جریان است. این جنگ نباید به جنگ ناتو با روسیه تبدیل شود؛ این مسئله تلفات زیادی به دنبال خواهد داشت.

دبیرکل ناتو همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این ائتلاف پتانسیل خود را تقویت خواهد کرد یا خیر، گفت: تصمیمات مهمی در این زمینه در ماه ژوئن در مادرید اتخاذ خواهد شد.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت ۸ سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید. همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5444285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha