۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۰

زلنسکی: ناتو هیچ اجماع یا شهامتی در قبال اوکراین ندارد

زلنسکی: ناتو هیچ اجماع یا شهامتی در قبال اوکراین ندارد

رئیس جمهور اوکراین امروز در سخنانی با انتقاد از «عدم مشارکت کافی کشورهای غربی در مذاکرات صلح » اعلام کرد: ناتو هیچ اجماع یا شهامتی در قبال اوکراین ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین امروز شنبه در سخنانی خواستار آزادی فوری شهردار «ملیتوپل» شد که مدعی است از سوی نیروهای روسی بازداشت شده است!

رئیس جمهور اوکراین در این باره ادعا کرد: ما کاملاً به آتش بس در ماریوپل متعهد هستیم و از روسیه نیز همین را می خواهیم! من از رهبران جهان می‌خواهم تا توانایی خود را برای تأثیرگذاری بر پایان دادن به جنگ در اوکراین نشان دهند. نیروهای ما نهایت تلاش خود را برای وادار کردن نیروهای روسی به عقب نشینی انجام داده و در این مسیر ۳۱ گردان روسی را منهدم کرده اند!

وی ادامه داد: کی یف با کمیسیون اروپا برای تسریع پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا همکاری می کند. ما آماده مذاکره با روسیه هستیم. هرگونه مذاکره احتمالی باید با آتش بس آغاز شود.

ولادیمیر زلنسکی ادعا کرد: کمک های بشردوستانه به ماریوپل ارسال کرده ایم و تلاش زیادی برای تخلیه ساکنان آن انجام می دهیم! منتظر بسته تحریمی جدید اروپا علیه روسیه هستیم. حدود ۱۳۰۰ سرباز اوکراینی از آغاز جنگ تا کنون کشته شده اند!

این مقام اوکراینی تصریح کرد: هیچ اجماع یا شهامتی از سوی ناتو در قبال اوکراین وجود ندارد. کشورهای غربی به اندازه کافی در مذاکرات صلح مشارکت نمی کنند.

زلنسکی گفت: روسیه نمی تواند کی یف را کنترل کند مگر اینکه آن را کاملاً نابود کند. ما به سیستم های ضد موشکی نیاز داریم و آماده پرداخت هزینه برای آنها هستیم. کی یف به تضمین های امنیتی نه تنها از سوی روسیه، بلکه از سوی سران کشورهای غربی نیاز دارد

ولادیمیر زلنسکی با اعلام آمادگی برای برگزاری مذاکرات با روسیه گفت، که به نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری مذاکره با روسیه در بیت المدس پیشنهاد داده است.

کد خبر 5445354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      ناتو العان دراوکراین حضوربیشتری داردتابایونیفرم وارم ناتو بیاید العان سلاح وحقوقش راتکفیریها ومسلحین میگیرند وباروسهامیجنگند حرفهای این شخص هم برای این است که مردم اروپا درارامش کسری بودجه شان راتحمل کنند ولی استقرارش درلهستان هم پیامهایی داردکه اروپاییهاراتااخرامریکا بدوشد وپرچم اوکراین واواره های
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      فقط مردم تاوان میدهند اقای زلنسکی نهایتا به یکی از کشورها پناهنده میشه و اوکراین هست که بدلیل بی لیاقتی و بی تدبیری هیئت حاکمه اش نابود شده و مردم اواره شده اند
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۱
      0 0
      پیشنهاد خبیثانه حمله بیولوژیک و بمب های فسفر سفید رو اسرائیل کودک کش غاصب بی سرزمین به اوکراین داده. اسرائیل بوسیله مزدورش اوکراین کل مسیحیان اروپا را می خواهد نسل کشی کند وزلنسکی رئیس جمهور یهودی اوکراین می خواهد انتقام پدربزرگ ومادربزرگش را که به قول خودش در هولوکاست کشته شدند از اروپائیان بگیر