۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۳

جعفری بروجنی در گفتگو با مهر:

سفره مردم را به مذاکرات گره نزنیم/ غربی‌ها قابل اعتماد نیستند

سفره مردم را به مذاکرات گره نزنیم/ غربی‌ها قابل اعتماد نیستند

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تحریم‌ها را دور بزنیم و نباید معیشت و سفره مردم را به مذاکرات گره بزنیم.

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری بروجنی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند مذاکرات وین، گفت: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا اصلاً مورد اعتماد نیستند. درست است الان آمریکایی اصرار دارند که با مقامات کشورمان به صورت مستقیم مذاکره کنند، اما سابقه بدعهدی آن‌ها کاملاً مشخص است و نمی‌توان گفت که در آینده به همه آن چیزی که امروز مطرح می‌کنند و وعده می‌دهند، عمل خواهند کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کرد که هر توافقی باید در چارچوب قانون مصوب مجلس باشد. باید از طرف غربی تضمین‌های لازم گرفته شود و راستی آزمایی لغو تحریم‌ها نیز مسئله‌ای حائز اهمیت است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای مثال، اگر بخواهیم با کشتی‌های خود نفت صادر کنیم، چندین ماه طول می‌کشد تا پول آن به بانک‌های ما بازگردد و بر این اساس راستی آزمایی لغو تحریم‌ها چند ماه زمان می‌برد و این موضوع جزو خطوط قرمزی است که باید در مذاکرات رعایت شود.

جعفری بروجنی ادامه داد: به هیچ وجه مشخص نیست طرف غربی تا چه حد برای آنکه پای توافق بیاید، مصمم است اما امیدواریم بتوانیم در مذاکرات به نقطه مطلوب برسیم و تیم مذاکره کننده کشورمان تمام سعی خود را در این راستا انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نظارت‌های خود را بر روند مذاکرات انجام می‌دهد و حتماً باید مذاکرات در چارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باشد. باید خطوط قرمز نظام جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رعایت شود و ما باید به منافع خود دست یابیم.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مذاکرات ما باید هوشیاری و درایت لازم را داشته باشیم و نباید راه رفته را دوباره طی کنیم. البته در کنار مذاکرات، ما همه تلاش خود را برای دور زدن تحریم‌ها انجام می‌دهیم و دولت در این زمینه به خصوص در دور زدن تحریم‌های نفت موفق بوده است.

جعفری بروجنی با بیان اینکه ما نباید معیشت مردم را به مذاکرات و توافق گره بزنیم، متذکر شد: این مسیر در سال‌های قبل طی شد که اشتباه بود. ما باید بتوانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. وضعیت کشور را مدیریت کنیم و نباید معیشت و سفره مردم را به مذاکرات گره بزنیم.

کد خبر 5448786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      قول صد در صد بعد از توافق وامضای ابلهانه و خفت بار تعهدات نابودگرانه تاسیسات و مواد هسته ای با غرب و شرق عاری از شرافت و اخلاق دوباره از سوراخ منحوس برجام کذایی گزیده شدید و احتمالا با یک بهانه بنی اسراییلی مانند لیبی و عراق مورد تهاجم نظامی قرار گرفتین حالتون رو میپرسم.
    • ايراني IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 1
      نمي دانم مقصر كيست كه هر سال وضعيت اقتصادي من ايراني افتضاحتر مي شود و زندگي و درآمد فقط براي زنده ماندن است نه براي زندگي ولي .......... ديگر طاقت ما به سر برسد مملكت ايران از سوريه هم بدتر مي شود و اين را همه دشمنان ايران مي خواهند اما مردم باز به عشق رهبر تحمل مي كنند
    • علی اصغر قاسم پور IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      گره زده هست، اتفاقا" یک گره محکم هم هست. این شعارها هم در دنیای واقعیت جایی ندارد. درمانش این است که اشخاص غیر کارشناس مسئولیتهای کشور را به عهده نگیرند و دخالت نکنند. گره جایی باز می شود که نظرها و سیاستها اصلاح شود، مگر می شود یک کشور و یا یک خانواده بدون هر گونه رابطه ی اقتصادی و یا جنگ نابرابر ب
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      صحیح است در حقیقت آمریکا ییها و دیگران در موضوع هسته ای ایران حیله گرند ودارن زمان می خرند تا ایران در کلیه زمینه ها فقط درجا بزند و امروز تقریبا هیچ یک از همسایه های ما دیگر با ما نیستند این همه تحریم و دشمنی با ید یه جایی ما بتوانیم حداقل از خودمان دفاع کنیم واین همه هزینه چرا نباید) ساخت سلاح
    • علی اصغر قاسم پور IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      سفره ی مردم را به مذاکرات گره نزنیم! قیمتهای قبل از تحریم را با بعد از تحریم مقایسه کنیم تا ببینیم چه طور گره نخورده و نمی خورد! گره آنجا باز می شود که سیاستها منطقی گرفته شود و مخصوصا" تندروها برای کشور این قدر مشکل تراشی نکنند. مشکل آنجاست، گره آنجا باز می شود.
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      الان مگر نه اینکه همه مشکلات در اثر تحریم هست حالا سوال اینه که اگر همه مشکلات بر اثر تحریم نیست پس نتیجه چی هست که هر روز تورم بیداد،میکنه بفرمایند تا مسئولین رفع کنند
    • ۶فف IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      1 0
      اگر برجام اجرا نشود گور مردم کنده است
    • محمد IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      نگران‌ما‌نباشیدبرای‌ما‌دیگه‌سفره ای‌نمانده که‌کسی بتونه‌اونو‌گره‌بزنه.
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      2 0
      هیچ کشوری در جهان قابل اعتماد نیست کشور‌های بزرگ برای منافع خود بدون شک به دوستان و شرکای خود خیانت می‌کنند بعضی از کشورها هم ذات و سیاست آنها خیانت است ماننده روس ها
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
      0 0
      سفره ما را از خیلی وقت پیش به تحریم ها و مذاکرات گره زدند و هنوز هم این گره را باز نکرده اند