۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۲۶

طرح نوگلان فاطمی توسط کودکان و نوجوانان در نیمه شعبان اجرا می‌شود

طرح نوگلان فاطمی توسط کودکان و نوجوانان در نیمه شعبان اجرا می‌شود

اصفهان-مسئول طرح نوگلان فاطمی گفت: برای ترویج و تقویت معنویت در بین نسل کودک و نوجوان، شور و نشاط بخشیدن و انس با امام زمان(عج) طرح نوگلان فاطمی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

محمد مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح نوگلان فاطمی در ایام ماه شعبان اظهار داشت: برای مراسم شادی و نشاط بین دانش‌آموزان در نیمه شعبان شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: این طرح در شهرهای بزرگ اجرا که برای نمونه موکب نوگلان فاطمی در قم برپا شده و هر شب با حدود چهار هزار توزیع غذا توسط کودکان و نوجوانان در این شادی نیمه شعبان سهیم می‌شوند.

مسئول طرح نوگلان فاطمی با بیان این طرح در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد، گفت: در برخی از مناطق پسران جلوی درب خانه‌های خود فعالیت‌های متفاوت دیگری از جمله تزئین کوچه و محله، موکب زدن و حفظ شعر را در برنامه خود دارند.

وی ادامه داد: دختران نیز با پخت نذری و تزئین داخل خانه در این طرح شرکت و آثار و عکس نوشته‌های خود را با هشتگ نیمه شعبان، جشن من ارسال می‌کنند و این طرح در دو رده سنی از ۷ سال تا ۱۲ سال مقطع ابتدایی و از ۱۳ تا ۱۸ مقطع متوسطه اول و دوم اجرا می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه در سال جاری این اولین برنامه به شمار می‌رود، گفت: حدود ۲۰ شهر در این برنامه و حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز به صورت میدانی مشارکت می‌کنند و برای ترویج و تقویت معنویت در بین نسل کودک و نوجوان، شور و نشاط بخشیدن و انس با امام زمان (عج) انجام می‌گیرد.

وی افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و مدارس و حرم حضرت معصومه (س) در حال انجام است.

کد خبر 5449219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha