۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴

معاون گردشگری کشور تاکید کرد؛

تشکیل ۱۰۸۰ کمیته برای خدمات دهی به مسافران نوروزی

تشکیل ۱۰۸۰ کمیته برای خدمات دهی به مسافران نوروزی

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه توزیع مکانی سفر برای سفرهای نوروزی اهمیت دارد، گفت: ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران نوروزی تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور به همراه مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور امروز دوشنبه یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بازدید کردند. در جریان این بازدید که در محل معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی انجام شد، علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور دوربین وی آر گردشگری را برای وحیدی توضیح داد و گفت: این دوربین برای نقاط کمتر شناخته‌شده کشور طراحی شده و تاکنون ۳۶ نقطه گردشگری و تفریحی کشور در این دستگاه بارگذاری شده است که اولین نقطه تخت سلیمان در آذربایجان بود. سعی ما این بود که نقاط ناشناخته مورد تاکید قرار گیرد تا مردم از آن‌ها بازدید و به آن نقاط سفر کنند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر همچنین در این بازدید و در جمع استاندارانی که به صورت آنلاین حضور داشتند و نمایندگان دستگاه‌های مختلف گفت: امسال بعد از دو سال که مسافرت‌ها به دلیل وجود بیماری کرونا کمتر شده بود با حجم بیشتری از سفرها در نوروز مواجهیم. نوروز امسال اولین دوره فعالیت دولت مردمی بود و تمهیدات کاملی برای مسافران نوروزی اندیشیده شده است. با هماهنگی انجام شده با استاندارهای زیادی صحبت کرده‌ایم و چارچوب‌های فعالیت‌های استانی به اطلاع استاندارها رسید.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: ۱۰۸۰ کمیته استانی و شهرستانی برای خدمت به مسافران تشکیل شده و بخشداران و دهیاران هم در این مسیر خدمت همراه ما بوده‌اند تا در ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی پیش رویم. تمامی دستگاه‌های خدمات رسان و خصوصاً وزارت گردشگری به سامانه «ایران من» متصل شده‌اند تا مردم و مسافران نگرانی از بابت رعایت پروتکل‌ها در مراکز معرفی‌شده نداشته باشند. پنج گروه نامحسوس این پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند و تلاش بر این بوده که رعایت پروتکل‌ها کاملاً انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد:. توزیع مکانی سفر یکی از کارهای مهم این ستاد بوده است و شهرها و مقاصد کمتر شناخته‌شده به مسافران معرفی شده‌اند. از سازمان هواشناسی کمک گرفتیم تا مسافران با توجه به آب و هوا مقصدها را انتخاب کنند و مستقر شوند. برخی از استان‌ها مانند تهران، سمنان و البرز به مردم معرفی شدند. مکمل‌های مقاصد را معرفی کردیم و از برخی از شهرهای معرفی‌شده، استقبال خوبی شده است. برای اطمینان از بحث کرونا تمام پروانه‌های بهره‌برداری هتل‌ها QR کد دارند که مراکز اقامتی باید در معرض دید مسافران قرار دهند تا بتوانند از آن استفاده کنند.

پر شدن اقامتگاه‌های چند استان پرگردشگر

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در بازدید وزیر کشور و معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی از ستاد هماهنگی خدمات سفر و در جریان جلسه با نمایندگان ستادهای مختلف مرتبط با سفرهای نوروزی و استاندارانی که به صورت آنلاین حضور داشتند گفت: در مجموع ۴۵۵ هزار نفر با احتساب تورهای راهیان نور به استان آمده اند. میزان ورودی ما ۵۰ درصد افزایش داشته است. ستادهای اجرایی و کمیته‌های تخصصی را شکل داده ایم. بیشتر افرادی که وارد استان می‌شوند از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند که میزان استفاده از این وسایل نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد رشد داشته است. ۷۵ تیم گشت محسوس و نامحسوس داشته ایم. هیچ اتفاقی برای مسافران ورودی به این استان ثبت نشده است. محل‌های اقامت گاهی اردوهای راهیان نور، مدارس، هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی، مهمانان استان را تحت پوشش قرار می‌دهند. ما برای استفاده از ظرفیت مساجد نیز پیش بینی‌هایی کرده ایم. روز گذشته ۶۰ هزار نفر در محل یادمان شلمچه حضور داشتند.

وی همچنین در مورد تردد زائران عتبات عالیات گفت: این میزان زیاد نیست چون در حال حاضر عراق بدون ویزا مسافر نمی‌پذیرد. تاکنون ۴۰۰ هزار نفر در قالب تورهای راهیان نور وارد استان شده اند که در اقامتگاه‌های خودشان اسکان پیدا کرده اند.

محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز در این جلسه گفت: می‌دانستیم که جمعیت زیادی در استان مازندران خواهد شد به همین دلیل از آذرماه جلسات خود را برگزار کردیم و تا پایان شب گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در هتل‌ها اقامت داشتند. ۸۵ درصد از هتل‌ها به ظرفیت کامل رسیدند. ما در غرب استان با مشکل خوراک و مرغ و گوشت مواجه بودیم که این مشکل با کمک جهاد کشاورزی و ارگان‌های دیگر حل شد. تصادفات درون شهری کاهش داشته است. همچنین ناجیان در سواحل توسط فرمانداری‌ها مستقر شده اند. شنا در دریا ممنوع است و با همکاری تعدادی از ارگان‌ها برای مسافران ورودی هدایایی با موضوع حجاب و عفاف تهیه کرده ایم.

کد خبر 5451478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha