۲ فروردین ۱۴۰۱، ۱۸:۱۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

شرایط جوی ناپایدار تا روز پنجشنبه در اردبیل ماندگار است

شرایط جوی ناپایدار تا روز پنجشنبه در اردبیل ماندگار است

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: شرایط جوی ناپایدار تا روز پنجشنبه در استان اردبیل ماندگار است.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم حضور زبانه‌های پرفشار خزری، جریانات شمالی و شرایط جوی ناپایدار تا روز پنجشنبه این هفته در غالب مناطق استان اردبیل است.

وی افزود: بر این اساس آسمان نیمه ابری تا ابری توأم با وزش باد خزری، رخداد مه و بارش برف پیش بینی می‌شود، همچنین در برخی مناطق برفگیر استان با توجه به حجم بارش برف و شدت وزش باد خزری رخداد کولاک برف دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تداوم استقرار هوای سرد زمستانی به‌ویژه در ساعات شبانه و صبحگاهی در مناطق مرکزی و جنوبی استان بیان کرد: در برخی از جاده‌های برفگیر استان رانش برف به سطح جاده موجب لغزندگی آن خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: به همشهریان و مسافران توصیه می‌شود ضمن اجتناب از سفرهای غیرضرور به‌ویژه در نواحی مرکزی استان خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ مجهز کرده و به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

وی با بیان اینکه این شرایط تا اوایل هفته آینده ادامه می‌یابد، افزود: از عصر پنجشنبه با تغییر جریانات جوی و نفوذ سامانة بارشی ضعیف‌تری علیرغم آنکه از شدت ناپایداری‌ها قدری کاسته می‌شود اما در نواحی مرکزی و جنوبی استان این سامانه بارشی جدید موجب بارش پراکنده باران و برف خواهد شد.

کد خبر 5452049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha