۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵

در ادعایی جدید؛

پنتاگون: مهمات هوشمند روسیه رو به اتمام است

پنتاگون: مهمات هوشمند روسیه رو به اتمام است

آمریکا ارزیابی جدیدی را از میزان مهمات هوشمند و دقت موشک های نقطه زن روسیه ارائه داد حال آنکه، مقامات مسکو به دفعات تاکید کرده‌اند که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از یک منبع وابسته به پنتاگون مدعی شد که مهمات هوشمند ارتش روسیه رو به کاستی گذاشته و به همین دلیل آنها بیش از پیش به مهمات غیرهوشمند و همچنین جنگ افزارهای توپخانه‌ای متوسل می‌شوند.

همزمان، چند منبع آگاه به رویترز گفته‌اند که طبق ارزیابی‌های آمریکا، درصد خطای برخی از موشک‌های نقطه زن روسیه بیش از ۶۰ درصد است و این می‌تواند علت عدم پیشرفت روس‌ها در تحقق اهداف نظامی از پیش تعیین شده در نبرد اوکراین باشد.

طبق برآورد پنتاگون، روسیه از ابتدای عملیات نظامی در اوکراین، یک هزار و صد فروند موشک از انواع مختلف شلیک کرده حال آنکه مشخص نیست چه تعداد از آنها به هدف برخورد کرده است.

همچنین ناتو مدعی شده که از زمان آغاز جنگ در تاریخ ۲۴ فوریه، بین ۷ تا ۱۵ هزار نظامی روس جان خود را از دست داده‌اند.

با این حال، به رغم اعلام مقامات غربی مبنی بر ناکامی روسیه در تحقق اهداف اولیه و کندی پیشروی نیروهای روس، مقامات مسکو به دفعات تاکید کرده‌اند که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

امروز جمعه هم دیمیتری مدودوف نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد: عملیات در اوکراین مطابق برنامه پیش می‌رود و تا زمان دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد یافت.

کد خبر 5453238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • GB ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      3 3
      پنتاگو مزخرف گفته. اوکراین در سرازیری سقوط قرار گرفته و بعد از اوکراین ،نوبت فرانسه، انگلیس و..... خواهد بود.
    • مهدی نسیمی IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 4
      پنتاگون تمام اخبار را اعلام نمی کند چرا که به احتمال بسیار زیاد ۹۹ درصد مهمات روسیه تمام شده و در همین چند روز آینده کاخ کرملین شکست روسیه را اعلام خواهد کرد.حنای غرب دیگر رنگ ندارد
    • بهروز GB ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 3
      رسانه ها و مقامات غربی و پنتاگون تظاهر میکنند که منابع قوی و دقیق اطلاعاتی دارند و اخبار دروغ میدهند که بوضوح غیر قابل باور است، مثلاً امار تلفات جنگ: ۱۵ هزار از روسها اما ۸۷۰ نفر از اوکراین.
    • US ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      2 1
      واقعا خنده داره این حرفهای مزخرف آمریکایی ها .روسیه دقیقا میدونه داره چکار میکنه این موشکها و سلاح هایی که داره استفاده میکنه خیلیاشون وقت انهدامش رسیده و داره تو جنگ اوکراین از اونها استفاده میکنه هرچی جنگ کشدار بشه به ضرر اروپا امریکاو مردم بیچاره اوکراین و به نفع روسیه هست آثارش تو اروپا مشخصه
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      1 1
      زنده باد اوکراین
    • Seyyedmohammad zaffaranchi IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
      0 1
      .
    • اسفندیار IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      زنده باد دموکراسی پاینده باد اوکراین