۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۷

در ادامه تحولات اوکراین؛

زلنسکی: فقط به ۱ درصدجنگنده‌ها و تانک‌های ناتو نیاز داریم

زلنسکی: فقط به ۱ درصدجنگنده‌ها و تانک‌های ناتو نیاز داریم

رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از متحدان غربی درخواست کمک نظامی کرد و گفت که اوکراین فقط به یک درصد جنگنده ها و یک درصد تانک های ناتو نیاز دارد و بیشتر از آن درخواست نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در سخنانی درباره تازه‌ترین تحولات کشورش گفت: اوکراین فقط به یک درصد جنگنده‌ها و یک درصد تانک‌های ناتو نیاز دارد و بیشتر از آن درخواست نخواهد کرد. ما از کشورهای غربی می‌خواهیم که بخش کوچکی از تجهیزات نظامی خود را که در انبارها موجود است، در اختیار کشورمان قرار دهند.

زلنسکی در ادامه افزود: اوکراین به تانک، سامانه پدافند هوایی و سلاح‌های ضد کشتی نیاز دارد. این درخواست‌ها و نیازها فقط برای حفظ آزادی اوکراین نیست بلکه برای حفظ آزادی اروپا هم هست. شرکای ما باید کمک‌ها به اوکراین را افزایش دهند زیرا این مسئله امنیت اروپا را نیز تأمین می‌کند.

وی تصریح کرد: همه مردم اوکراین در تمایل خود برای زندگی آزاد و مستقل، متحد هستند. نیروهای روسیه تجهیزات نظامی خود را پشت سرشان رها و فرار می‌کنند و به نظرم کار درستی می‌کنند چون فرار بهتر از مرگ است.

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد: نیروهای روسیه غیرنظامیان را قتل عام می‌کنند و مناطق مسکونی، پناهگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها را هدف قرار می‌دهند.

کد خبر 5454302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      7 0
      بدبخت داری از کی گدایی میکنی،کشورشما‌چیزی که به درد غرب بخوره نداره،میخواستند قدرت تصمیم روس را ببینند،که دیدند وفهمیدن نمیشه با روس در افتاد.نتیجه هم این شد که اوکراین دیگه تمام شد رفت پی کارش.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      2 0
      زلیسنکی دروغ میگوید زلیسنگی کسی است که به غرب مجوز ساخت صدها ازمایشگاه بیولوژیک علیه بشریت را داده چ ا خاک اوکراین اوکراین جزو‌کدام پازل توطئه حهانیست
      • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
        0 1
        امریکا هم دقیقا با همین حرف به عراق حمله کرد و بیش از نیم میلیون کودک عراقی تا کنون کشته شدن روسیه ام با این حرفها فقط دنبال توجیه و بهانه هست وگرنه کجا هستن این ازمایشگاه پس چطور هنوز به هیچ کدوم دسترسی پیدا نکردن اگه امریکا تو عراق سلاح کشتار جمعی پیدا کرد روسیه ام تو اوکراین پیدا میکنه
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 2
      ،در حالی که بیشتر از یک ماه از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد، گزارش‌ها حاکی از توقف یا پیشرفت کند نیروهای روسی در جبهه‌های جنگ است شکست خفت با روسیه نزدیک است
      • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
        0 1
        تازه باید با تحریمها هم دست وپنجه نرم کنه
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 0
      زلنسکی مانند اربابش امریکا ان مردک یهودی دروغ گو است وکشته سازی می کنند که واقعیت نمی تواند داشته باشد ولی هر جنگی محکوم است
    • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 0
      غرب گدا که می‌گویند، همین دلقک است که کشورش را در معرض جنگ و نابودی قرار داد، حالا التماس غرب را می‌کند.
      • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
        0 1
        شرق پرستان خفت اربتبشون پوتین خوب نگاه کنن که حتی با تهدید اتمی ام نتونست اراده ی ملت بشکونه
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      می خواستی چندتا بدبخت بیجاره اوکراینی رو به بهانه داستن مذهب یهودی بفرستی اسراییل بی خانمانشون کردی فرستادی نقش تو برای صاحبات خوب بازی کردی یعنی ثروتمندان حالا آمریکایی . اروپایی پس دیگه مثل سگ پارس نکن پسر خوب .