۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۳۸

سلاجقه اعلام کرد؛

«محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» شعار سال محیط زیست

«محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه» شعار سال محیط زیست

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دانش بنیان شدن یعنی رسوخ علم، اندیشه و دانش در سیستم و هرگاه این اتفاق بیفتد، محیط زیست کمتر تخریب شده و شرایط محیط زیستی کشور ارتقا می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سلاجقه در آئین دیدار نوروزی با کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست، با تبریک حلول سال نو و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را به نام «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری کردند و این نامگذاری نه به مثابه یک شعار بلکه فرمانی از سوی فرمانده است و بر همه ما تکلیف است که با تبعیت از فرماندهی، برای تحقق این فرمان بکوشیم.

وی با اشاره به شعار محیط زیستی سال، گفت: ما در سازمان حفاظت محیط زیست و هم سو با شعار سال حضرت آقا، یک شعار محیط زیستی برای امسال پیشنهاد کردیم که عبارت است از: «محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه».

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رئیس جمهور مقرر کرده اند که اعضای هیأت دولت هرماه و حداکثر ۲ ماه می‌بایست گزارشی از اقدامات انجام شده برای تحقق شعار سال ارائه کنند، خاطرنشان کرد: ما از گذشته برای بحث فناوری و دانش بنیان در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه داشتیم که پس از نامگذاری امسال، این بحث شتاب بیشتری خواهد گرفت.

سلاجقه در ادامه تصریح کرد: متأسفانه شواهد حاکی از آن است که شرایط اقلیمی کشور در سال جاری وضعیت چندان مطلوبی نخواهد داشت. دو مقوله آب و ریزگردها، از مباحث اساسی است که سازمان محیط زیست باید برای مدیریت آن مجهز شود.

وی، افزود: مطمئناً آنچه در عرصه محیط زیست کشور اتفاق می‌افتد، جدای از قانون نخواهد بود و از این پس، هیچ کلنگ بدون مجوزی بر زمین نخواهد خورد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم تلاش برای کوتاه کردن فرآیندها، گفت: سال ۱۴۰۱ علاوه بر تاکید بیشتر بر مباحث فناورانه و دانش بنیان، تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و پایش های زیست محیطی را با دقت بیشتر پیگیری خواهیم کرد و از تمام ظرفیت‌های کشور بهره می‌گیریم.

سلاجقه، مردم پایه بودن محیط زیست را به معنای استفاده از ظرفیت مردم برای حفظ و ارتقای محیط زیست کشور دانست و تصریح کرد: امیدوارم امسال، سال شعار نباشد بلکه سال تحقق فرمان باشد.

وی، متذکر شد: دانش بنیان شدن یعنی رسوخ علم، اندیشه و دانش در سیستم و هرگاه این اتفاق بیفتد، محیط زیست کمتر تخریب شده و شرایط محیط زیستی کشور ارتقا می‌یابد.

سلاجقه با بیان اینکه ما در سازمان حفاظت محیط زیست میثاق می‌بندیم در راه تحقق فرمان سال کوشش کنیم، گفت: تلاش‌های بدنه کارشناسی و مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست در سال ۱۴۰۰ قابل تقدیر است و ما آماده این که از نظرات بدنه کارشناسی سازمان برای رفع چالش‌های زیست محیطی کشور بهره بگیریم.

کد خبر 5458783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha