۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۹:۰۴

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی:

پوشش دوز سوم واکسن کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۹ درصد رسید

پوشش دوز سوم واکسن کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۹ درصد رسید

بیرجند-دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه روند ابتلا در استان ثابت بوده و افزایشی نیست، گفت: پوشش دوز سوم واکسن کرونا در خراسان‌جنوبی به ۳۹ درصد رسید.

غلامرضا شریف زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون تعطیلات عید و سفرهای نوروزی روند افزایشی در تعداد بیماران کرونایی خراسان جنوبی نداشته است و همان روند ثابت در روزهای انتهایی سال ۱۴۰۰ را داریم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۴ بیمار دارای علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۹ نفر کرونا مثبت هستند.

شریف زاده افزود: در حال حاضر ۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال سه نفر نیز وخیم است.

وی درباره رنگ بندی شهرهای خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: در حال حاضر تنها شهر در وضعیت قرمز خراسان‌جنوبی بشرویه است و شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و سرایان نیز در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی بیان‌کرد: روند واکسیناسیون دوز سوم کرونا نیز روند مطلوبی را طی می‌کند و تاکنون ۳۹ درصد از جمعیت خراسان جنوبی واکسن دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

شریف زاده تأکید کرد: اگر می‌خواهیم دوباره شاهد اوج بیماری نباشیم، همچنان پروتکل‌های بهداشتی چون زدن ماسک را جدی گرفته و از واکسیناسیون نیز غفلت نکنیم.

کد خبر 5459482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha