۱۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۱۰

رئیس کل دادگستری اردبیل:

نقش سازمان‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید مغفول بماند

نقش سازمان‌های فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نباید مغفول بماند

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با در نظر گرفتن نقش سازمان‌های فرهنگی در جامعه باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو ظهر سه‌شنبه در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل اظهار کرد: خشونت، طلاق، سرقت و اعتیاد به عنوان ۴ موضوع اولویت‌دار دستگاه قضائی استان در مأموریت پیشگیری سال جدید مد نظر است.

وی با خطیر اعلام کردن مأموریت پیشگیری از جرایم، پایبندی به اصول و رعایت قوانین و مقررات به منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم را وظیفه آحاد جامعه دانست.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بر پیشگیری‌های فرهنگی به عنوان راهکاری اولویت‌دار تاکید کرد و گفت: نقش سازمان‌ها و متولیان فرهنگی در این زمینه نباید مغفول بماند.

حجت‌الاسلام کثیرلو تصریح کرد: دستگاه قضائی با معلول‌ها سر و کار دارد در حالی که برای از بین بردن خاستگاه‌های جرایم و آسیب‌ها که از وظایف و کارکردهای مهم و اصلی فرهنگ و ساختارهای فرهنگی است، شناسایی علت‌ها لازم است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و احصای آسیب‌های اجتماعی نقطه به نقطه برای حل این معضلات راهگشاست، افزود: محلات مختلف اردبیل باید از حیث نوع آسیب‌های اجتماعی بررسی و راهکارهای مختص آن ارائه شود.

حجت‌الاسلام کثیرلو ۴ عامل خشونت، طلاق، سرقت و اعتیاد را از اولویت‌دارترین مباحث اعلام کرد و ادامه داد: برای کاهش این ۴ جرم باید در اردبیل کارشناسان امر پای کار آمده و دادگستری را یاری کنند.

جلال آفاقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای اخیر در حوزه پیشگیری، خشونت، طلاق، سرقت و اعتیاد را به عنوان ۴ موضوع اولویت‌دار دستگاه قضائی استان در مأموریت پیشگیری سال جدید عنوان کرد.

کد خبر 5459773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha