۱۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل خبر داد؛

۲۳۴۰ مسجد و امامزاده میزبان مجالس قرآنی

۲۳۴۰ مسجد و امامزاده میزبان مجالس قرآنی

اردبیل- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۳۴۰ مسجد و امامزاده در استان اردبیل در ماه مبارک رمضان میزبان علاقه‌مندان به محفل و مجالس قرآنی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر پنجشنبه در همایش هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه در اردبیل اظهار کرد: تقویت برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تلاش برای تحقق اهداف جهاد تبیین از رویکردهای اصلی است که در ماه مبارک رمضان به جد پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۲ هزار و ۳۰۰ مسجد و ۴۰ امامزاده استان برنامه‌های متنوع فرهنگی، معنوی و مذهبی در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است، تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، سخنرانی ائمه جماعات و برگزاری مجالس تفسیر قرآن و ترتیل‌خوانی از جمله این برنامه‌هاست که در ماه صیام در مساجد و امامزاده‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اهمیت جهاد تبیین را به عنوان مأموریت و مسئولیت خطیر روحانیون و ائمه جماعات یادآور شد و گفت: مطالبه مقام معظم رهبری در سنگر جهاد تبیین روشنگری مردم و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر است تا توطئه فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان از بین برود.

حجت‌الاسلام ستوده با بیان اینکه مساجد به سنگر مستحکم ارزش‌های دینی و اعتقادی و حضور روشنگرانه مردم تبدیل شدند، افزود: حضور نوجوانان و جوانان در این مجالس و محافل بسیار ارزشمند است و قطعاً این حرکت می‌تواند به روشنگری و تبیین بسیاری از مسائل کمک کند.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت استثنایی برای تزکیه و تصفیه نفس توصیف کرد و ادامه داد: همه مؤمنان باید از این فرصت بی‌بدیل استفاده کرده و شایسته است هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه با سلوک و رفتاری شایسته در جذب و جلب جوانان و نوجوانان به مساجد سعی و همتی جدی انجام دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خاطرنشان کرد: برپایی مجالس قرائت، ترتیل و تفسیر قرآن یکی از راه‌های زدودن تلاش استکبار جهانی برای بر هم زدن وحدت و همگرایی امت اسلامی و شیطنت‌های بعدی است که در این محافل به راحتی می‌توان آموزه‌ها و مبانی قرآنی را تبیین و تشریح کرد.

کد خبر 5461625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
      0 0
      مشکل شما این است که بافت خرابات و صحرای امامزاده ندانستید و با خیابان کشی تبدیل به گوشه خیابان کردید
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
      0 0
      وای تشکر نظرم گذاشتید😂