۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۴۱

گزارش مهر از مشهد + فیلم و عکس

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

طی روزهای اخیر مشهدالرضا شاهد تشییع پیکر باشکوه طلبه‌هایی بود که سال‌ها در حاشیه‌های مشهد جهادی خدمت کردند و امروز چنین باشکوه روی دوش ملت به متن آمدند و در آغوش امام رئوف آرام گرفتند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پس از تشییع باشکوه پیکر طلبه جهادی حجت‌الاسلام اصلانی طی روز گذشته در مشهد مقدس، امروز هم پیکر حجت‌الاسلام دارایی روی دست مردم قدرشناس مشهد تا حرم مطهر رضوی بدرقه شد.

حضور باشکوه مردم از زادگاه این طلاب جهادی تا قلب مشهد مقدس حکایت قدرشناسی مردمی است که می‌دانند این روزها باید نماد همبستگی و وحدت در مقابله با توطئه‌های دشمنان باشند.

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

این مراسم پس از آیین نوحه خوانی و عزاداری در مهدیه مشهد با حضور پر شور مردم شهید پرور مشهد مقدس، خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیان و طلاب، خادمان بارگاه رضوی و جمعی از مسئولان از این مکان به سمت حرم رضوی برگزار شد.

پیکر حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، دومین شهید جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی پس از اقامه نماز در صحن جمهوری حرم مطهر به خاک سپرده شد.

روز گذشته نیز هم‌زمان با روز پنجم از ماه مبارک رمضان، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد اصلانی از طلاب جهادی حاشیه شهر مشهد در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

جزئیات مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام دارایی یکی از طلبه‌های مضروب در جریان هتک حرمت حریم مقدس رضوی را در زیر می‌خوانید.


۱۷:۴۵ عکس / تشییع پیکر طلبه شهید دارایی


۱۷:۲۰ برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای رمضان

مراسم ویژه گرامیداشت شهدای رمضان حرم مطهر رضوی شهید اصلانی و شهید دارایی برگزار می شود.

این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد مقدس، اعضای شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و زائران و مجاوران حرم امام رضا علیه‌السلام امشب، ۱۹ فروردین‌ماه، از ساعت ۲۱ الی ۲۲:۱۰ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار خواهد شد.


۱۳:۰۷ فیلم / با جریان تکفیری و تروریستی به شدت برخورد می‌شود

وزیر کشور گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد این جریان‌های تروریستی به اختلافات مذهبی و قومی ملت‌های دوست دامن بزند، اما در تحقق اهداف خود موفق نخواهد شد.


۱۲:۳۵ دشمن در دشمنی خود جدی است / اساس در روحانیت شهادت است

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر جمعه در حاشیه مراسم تشییع دومین شهید جنایت تروریستی در حرم مطهر رضوی شهید محمدصادق دارایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهادت میراثی است که تبار روحانیت از ائمه معصومین (ع) به ارث برده و این میراث برای این تبار ثابت شده است.

وی با بیان این‌که شهادت برای روحانیت یک مسئله عادی است و اساس در روحانیت شهادت است، ادامه داد: مردم باید بدانند فدایی اول در عرصه این انقلاب و قربانی نخست در همه عرصه‌ها روحانیون هستند و شهادت دومین روحانی جنایت اخیر در حرم مطهر، این واقعیت را کاملاً ثابت کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این اتفاقات دشمن‌شناسی مردم را بالا می‌برد و مردم تشخیص می‌دهند که دشمن در دشمنی خود جدی است و باید مقابل دشمن ایستاد و مقاومت کرد.


۱۲:۲۱ فیلم / تشییع پیکر شهید دارایی در مشهد


۱۲:۱۰ پیکر شهید جهادگر حجت‌الاسلام دارایی در مشهد تشییع شد

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

مراسم تشییع پیکر شهید جهادگر حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی تا حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این مراسم که با حضور مردم ولایتمدار مشهد و مسئولان شهری و استانی برگزار شد، پیکر مطهر این شهید جهادگر از مهدیه مشهد تا حرم رضوی بر دستان زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) تشییع شد.

پیکر شهید دارایی در جوار شهید اصلانی دیگر شهید رمضان حرم و شهدای حادثه عاشورای حرم رضوی دفن می‌شود.


۱۲:۰۳ وداع باشکوه مردم تربت جام با شهید حرم رضوی

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

پیکر شهید حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی بزدی، از شهدای حادثه حرم مطهر رضوی، صبح امروز جمعه در زادگاهش روستای بزد از توابع شهرستان تربت جام تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر شهید دارایی با حضور امامان جمعه و روحانیت تسنن و تشیع، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نظامی و امنیتی و اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهرستان تربت جام برگزار شد و برای آخرین وداع خانواده شهید، پیکر ایشان به مسجد جامع بزد منتقل شد.

پس از این مراسم پیکر شهید دارایی برای تشییع و تدفین در حرم مطهر رضوی، به مشهد منتقل شد.


۱۱:۵۲ تولیت آستان قدس رضوی با خانواده شهید جهادگر دارایی دیدار کرد

طلبه‌هایی که از حاشیه به متن آمدند/تشییع باشکوه تا آغوش امام رئوف

تولیت آستان قدس رضوی شامگاه پنجشنبه با حضور در منزل شهید جهادگر حجت‌الاسلام محمدصادق دارایی، با خانواده این شهید دیدار و از آنان دلجویی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار خانواده شهید حجت الاسلام محمد صادق دارایی دومین طلبه شهید واقعه جنایت عناصر تکفیری در حرم مطهر رضوی، با بیان اینکه جرم این جهادگر شهید تنها محبت نسبت به اهل بیت (ع) بود، اظهار کرد: در طول تاریخ شیعیان فراوانی در راه محبت امیرالمؤمنین (ع) و اولاد طاهرینش به شهادت رسیدند، شهید اول و شهید ثانی دو عالم بزرگ جهان تشیع هستند که هنوز کتاب‌هایشان در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود و به جرم محبت نسبت به اهل بیت (ع) شهید شدند.

وی شهیدان حجج الاسلام اصلانی و دارایی، شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم را شهیدان راه اهل بیت (ع) خواند و تصریح کرد: این روزها جزو سخت‌ترین ایام زندگی بنده است، در این مدت همواره جویای حال این شهید بودم و تأکید کردم هر امکانات پزشکی مورد نیاز است تأمین خواهیم کرد و خدا می‌داند اگر برادرم بود از این بیشتر کاری نمی‌توانستم انجام دهم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به حدی بنده از این واقعه اندوهگین هستم که موضوع شهادت شهید دارایی را به مرور طی چند ساعت به بنده اعلام کردند؛ چه مرگی از این زیباتر که انسان در راه اهل بیت (ع) و در صحن و سرای رضوی شهید شود؟ از امام رضا (ع) خواسته‌ام مرگ مرا در راه اهل بیت (ع) و در صحن و سرای رضوی مقدر فرماید.

وی در ادامه با تجلیل از روحیه‌ی بالا و صبر خانواده‌ی شهیدان این حادثه، ابراز کرد: صبر خانواده‌های شهیدان اصلانی و دارایی اعجاب برانگیز است، این دو خانواده در مقابل شهادت عزیزانشان، بهترین و زیباترین صبر را به خاطر خدا نشان دادند، در برابر این صبر و گذشت سر تکریم فرود می‌آوریم و با مشاهده شما عزیزان، روحیه‌ی مضاعف می‌گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به دو فرزند یک و سه ساله شهید دارایی، گفت: قطعاً این واقعه برای همسر شهید بسیار سخت و ناگوار است، اما بدانید آن روحانی جهادگر در خانه امام رضا (ع) شهید شد و قطعاً فرزندان و خانواده او مورد عنایت ویژه حضرت ثامن الحجج (ع) خواهند بود.

وی ابراز کرد: سفاک تکفیری که در حرم مطهر رضوی مرتکب این جنایت شد، از نسل فکری منصور دوانیقی و رقم زنندگان واقعه عاشوراست، این‌ها از حضرت علی (ع) و اولاد طاهرینش کینه به دل دارند و با به شهادت رساندن محبان آن حضرات کینه خود را نشان می‌دهند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: از خداوند متعال مسئلت می‌کنیم این دو شهید عزیز را با حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) و حضرات معصومین (ع) محشور گرداند و خانواده‌های معزز این شهدا را مشمول باران الطاف و برکات خود فرماید.


۱۱:۰۷ فیلم / پیام همسر طلبه شهید دارایی به دشمنان اسلام


۱۱:۰۰ تصاویری از تشییع پیکر شهدای رمضان حرم رضوی

کد خبر 5461968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      10 1
      مرگ بر آمریکا
    • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      نوربه قبرتون باحضرت علی وخانم فاطمه الزهراهمنشین باشید
    • ناشناس IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      نوربه قبرتون باحضرت علی وخانم فاطمه الزهراهمنشین باشید
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 0
      چه سعادتی از این بالا تر در ماه مهمانی خدا در حرم امام رضا وروزه دار به دیدار حق رفتن
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      0 0
      روحشان شادوخوشا بسعادتشان .خون این عزیزان گردن تک تک کسانی که روحانیتو سعی دارن بد جلوه بدن درلباس روحانیت کارای کردن مردم همه را به یک چشم میبینن درصورتی دشمن ازهر شاگردی استفاده میکند