۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۵۴

معاون استاندار خوزستان:

اعتبار لازم برای کمپ ماده ١۶ اختصاص یافت/معتادان متجاهر جمع شوند

اعتبار لازم برای کمپ ماده ١۶ اختصاص یافت/معتادان متجاهر جمع شوند

اهواز- معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مبالغ خوبی به زندان‌ها برای کمپ ماده ١۶ داده شد و بنا شده تا معتادان متجاهر به سرعت جمع‌آوری شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نجاتی ظهر امروز سه شنبه در نشست هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان اظهار کرد: اعتیاد تنها برای عده‌ای خاص نیست بلکه افرادی که در این منجلاب گرفتار شدند شاید از همه چیز برخوردار بودند اما جذابیت کاذب این مواد خانه‌مان سوز آنها را جذب کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولان حاضر به دنبال تعداد بالای جلسات نباشند، عنوان کرد: این نشست‌ها زمانی مؤثر است که مصوبات آن اجرا شود.

نجاتی با اشاره به استعمال علنی مواد مخدر برخی از معتادان در شهر بیان کرد: جماعت معتادان در شهر حیثیت نظام را از بین می‌برند و استعمال آنها در شهر جرم است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به فعالیت‌هایی که پیش از این در زمینه جمع‌آوری قلیان‌ها صورت می‌گرفت، تصریح کرد: امروز تمام پارک‌های ما تبدیل به قلیان‌سرا شده است و مسؤولان امر باید پاسخگو باشند.

نجاتی با تاکید بر اینکه جمع‌آوری معتادان باید در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: افرادی که در جلسات شرکت می‌کنند به صورت ثابت باشند تا از مصوبات جلسات قبل آگاهی کامل داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان عنوان کرد: همه برنامه‌های اعلام شده از سوی دستگاه‌ها در راستای مبارزه با مواد مخدر خوب است اما باید اثرگذاری لازم را داشته باشند و این برنامه‌ها در صورت مؤثر نبودن باید تغییر کنند.

نجاتی گفت: بازرسی نسبت به برنامه‌های اعلام شده صورت گیرد تا وضعیت اجرای آن‌ها ارزیابی شود.

وی در رابطه با کمپ ماده ١۶ اظهار کرد: مبالغ خوبی به زندان‌ها برای کمپ ماده ١۶ داده شد و مقرر است که معتادان متجاهر به سرعت جمع‌آوری شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان یادآور شد: ادارات برای مبارزه با مواد مخدر برنامه خاص داشته باشند و تنها به جلسات اکتفا نکنند.

نجاتی با تأکید بر ضرورت عمل به شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید فعالیت‌های مؤثری را که پشتوانه علمی داشته باشد، انجام شود.

وی با اشاره به ورود دستگاه‌های فرهنگی به موضوع مبارزه با مواد مخدر افزود: حضور دستگاه‌های فرهنگی در این جلسات برای فرهنگ‌سازی میان مردم لازم و ضروری است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان تاکید کرد: گروه‌های مردم نهاد و فضای مجازی می‌توانند با فرهنگ سازی خود کاهش دهنده خطر اعتیاد در جامعه باشند.

نجاتی گفت: تعیین مصوبات به تنهایی در جلسات لازم است اما کافی نیست و از این رو فعالیت‌های لازم در راستای فرهنگ‌سازی برای مردم صورت گیرد.

کد خبر 5465600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha