۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه خبر داد؛

ثبت ۵۰ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی در کرمانشاه

ثبت ۵۰ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه از ثبت ۵۰ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی طی سال گذشته در استان خبر داد.

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی چهار سال گذشته با وجود مشکلاتی که بر سر راه وجود داشته اما با همراهی مردم و همکاران در استان کرمانشاه از موانع بسیاری عبور کرده و فعالیت‌های بسیاری صورت گرفت که احداث مرکز ژنتیک پزشکی قانونی یک نمونه فعالیت‌های مهم این مرکز محسوب می‌شود.

وی با انجام مقایساتی در سال ۹۹ و ۱۴۰۰، افزود: در سال ۹۹ فوت ناشی از گاز منوکسید کربن ۲۲ نفر و در سال ۱۴۰۰ این عدد ۲۵ افزایش یافت و درصد آمار فوتی‌های حوادث را به خود اختصاص داده و تعداد فوتی‌های ناشی از سوختی در ۶۳ نفر در سال ۹۹ و با روندی کاهشی در سال ۱۴۰۰ به ۵۰ نفر رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد ۳۷ نفر فوتی ناشی از غرق شدگی در سال ۹۹ گزارش شده که در سال ۱۴۰۰ با کاهش ۱۳ نفری به ۲۴ نفر کاهش پیدا کرد همچنین در سال ۹۹ تعداد فوتی‌های حادثه برق‌گرفتگی ۱۸ نفر بوده که در سال ۱۴۰۰ به ۲۴ نفر افزایش یافته است.

خانی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها و مصدومین در اکثر حوادث روندی افزایش داشته‌اند، خاطر نشان کرد: با وجود تذکرات و هشدارهایی که هرسال در تمام حوزه‌های آسیب‌رسان از سوی مسئولین مربوطه از طریق رسانه و شبکه‌های مجازی گوشزد می‌شود اما باز هم شاهد روند صعودی و تلفات جانی در تمام حوزه‌ها هستیم.

وی در اشاره به فعالیت‌های بخش آزمایشگاه، بیان کرد: سه قسمت فعال در آزمایشگاه شامل سم‌شناسی، ژنتیک و سرولوژی است که در بخش سم‌شناسی پرونده‌های سال ۹۹ تعداد یک هزار و ۵۴۴ تشکیل شده که تعداد آزمایشات انجام شده بر آنها بیش از ۴۱ هزار مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه ادامه داد: تعداد پرونده‌های سم‌شناسی در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۱۸۷ پرونده ایجاد شده که با انجام ۴۸ هزار آزمایش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

خانی در اشاره به بررسی پرونده‌های ۲ بخش دیگر آزمایشگاه، افزود: تا کنون در بخش ژنتیک تعداد ۸۹ پرونده و در بخش سرولوژی ۲۷۶ پرونده تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: در سال گذشته ۹۲۵ کمیسیون تشکیل شد که از این تعداد ۵۰ مورد شکایت در زمینه قصور پزشکی بوده که در روند کار ۲۶ پرونده پزشکان محکوم و ۲۴ مورد دیگر پزشکان پرونده تبرئه شده‌اند.

کد خبر 5465954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      1 0
      دکترای سهمیه ای همینن.شرم بر کسانی که هنوز بر اجرای سهمیه های ظالمانه پافشاری دارند
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      1 0
      سلام جناب دکتر.ما خودمان از ناحیه قصور شما صربه سنگینی خوردیم.
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 0
      سلام جناب دکتر .ما خودمون از ناحیه قصور شخص شما ضربه خیلی سنگینی خوردیم.واقعا جای تاسف داره