۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۵۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان:

«خیرین امنیت‌ساز» در ۳ جبهه خدماتی را به جامعه ارائه می‌دهند

«خیرین امنیت‌ساز» در ۳ جبهه خدماتی را به جامعه ارائه می‌دهند

اهواز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: مجمع «خیرین امنیت‌ساز» در سه جبهه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کند تا از این طریق خدمات خوبی در راستای امنیت به جامعه ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز عصر امروز دوشنبه در نشست مجمع خیرین امنیت ساز اظهار کرد: از فرمانده انتظامی خوزستان که امکانات را فراهم کرد تا اولین مجمع خیرین امنیت‌ساز در خوزستان شکل بگیرد، تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان اضافه کرد: به طور کلی در جمهوری اسلامی ایران هر آنچه کار خارق‌العاده و خارج از برنامه اداری، دولتی و تشکیلاتی شکل می‌گیرد با خیرین است.

وی خبر داد: نیروی انتظامی خوزستان نسبت به شکل‌گیری تشکلی در قالب خیرین امنیت‌ساز همت کرده و این مجمع در سه جبهه اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت می‌کند و این موارد در سه کارگروه دنبال می‌شود تا خدمات خوبی در راستای امنیت جامعه به ویژه در خوزستان ارائه شود.

مدیرعامل مجمع خیرین امنیت‌ساز خوزستان اضافه کرد: این مجمع جنبه‌های متفاوت خود را در شاخصه‌های اجتماعی دارد که در راستای کمک به نیروی انتظامی و افرادی که باید امنیت جانی و فرهنگی آنها را تأمین کند به شکلی در چارچوب موازین شرعی و قانونی اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: مباحثی مثل دوربین‌های مداربسته و بین راهی، کمک و مساعدت به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی و فرهنگی و ترویجی برای افرادی که درصد آسیب‌پذیری بالایی دارند و … در دستور کار این مجمع است.

حجت‌الاسلام خاکباز با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم تا امنیت لازم و کافی را در مسائل اجتماعی، بین‌راهی و رانندگی در ابعاد مختلف داشته باشیم، خبر داد: آغاز به کار این مجمع همزمان با روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) بود و گزارش فعالیت‌های آن به صورت ماهانه به فرماندهی نیروی انتظامی ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه این مجمع یک مؤسسه مردمی است، گفت: انتظار می‌رود که مردم و خیرین هر آنچه را که در توان دارند برای مساعدت به بحث امنیت اجتماعی و فرهنگی جامعه به کار گیرند و با این مجمع همکاری لازم و کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امنیت اجتماعی به مراتب مهم‌تر از امنیت فرهنگی است، اضافه کرد: مسائل اجتماعی مثل عفاف و حجاب، ارزش و حریت انسان‌ها، مبارزه با مفاسد اجتماعی و موارد این‌چنینی اگر نادیده گرفته شود از طریق فرهنگ هم نمی‌توان کاری از پیش برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه امنیت یکی از وظایف کلیدی است که اسلام بر آن تاکید بسیار کرده است، یادآور شد: ماهیت امر به معروف و نهی از منکر نیز موضوع امنیت است و ما در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی از طریق این مجمع از نیروی انتظامی حمایت می‌کنیم.

کد خبر 5470276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha