۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۰۴

مدیر کل بهزیستی لرستان مطرح کرد؛

انتقادازعملکردکمیته کاهش آسیب معتادان/کسی به وظیفه خودعمل نمی‌کند

انتقادازعملکردکمیته کاهش آسیب معتادان/کسی به وظیفه خودعمل نمی‌کند

خرم‌آباد- مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به عملکرد کمیته هماهنگی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادان، گفت: متأسفانه هیچ‌کدام از اعضای کمیته به وظایف خود به‌طور حرفه‌ای عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه کمیته هماهنگی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر (مراکز ماده ۱۶) به ریاست مدیر کل بهزیستی لرستان و با حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و سایر اعضای این کمیته در سالن کنفرانس «کاسیت» برگزار شد.

این جلسه روز پنج شنبه با ارائه گزارش مالی بهزیستی از مراکز ماده ۱۶ تحت نظارت توسط معاون توسعه امور پیشگیری و کارشناس این حوزه و همچنین طرح موضوع واحد غربالگری و گفتگو در مورد مسائل و موضوعات پیرامون مراکز آغاز شد.

همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان در آغاز اظهارات خود با بیان اینکه در سال‌های اخیر سرعت رشد اعتیاد در بین زنان بیشتر از مردان است، گفت: اعتیاد مادر همه آسیب‌های اجتماعی همچون قانون گریزی و هنجار شکنی، خشونت و پرخاشگری است.

وی با اشاره به اینکه زنان ۱۰ درصد از معتادان جامعه را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: اعتیاد زمینه ساز بروز بسیاری از کج روی های اجتماعی در افراد است و به جرأت می‌توان گفت که خانواده و محل زندگی افراد از مهم‌ترین عوامل گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدر هستند.

عمودی زاده در ادامه ضمن قدردانی از زحمات اردشیر صفا پور به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه همه مجموعه همدل و همراه پای کار باشند تا با تلاش و پشتکار لازم و همت شرکای کاری مشکلات را از سر راه برداریم.

وی در ادامه تصریح کرد: کار ما در این کمیته مطالبه گری، سیاست گذاری و حل جسورانه مشکلات با حداقل امکانات است ولی متأسفانه هیچکدام از اعضای کمیته به وظایف خود به طور حرفه‌ای عمل نمی‌کنند و فقط در حد رفع تکلیف و انجام سرسری امورات محوله و شرکت «باری به هر جهت» در جلسات است که به هیچ عنوان پسندیده نیست.

در پایان این جلسه پس از نظر سنجی و تبادل نظر میان سایر اعضای کمیته بر ضرورت تأمین مایحتاج عمومی از قبیل مواد غذایی، اقلام بهداشتی، وسایل ورزشی، البسه و پوشاک و سایر نیازمندی‌های مراکز ماده ۱۶ از طریق مشارکت خرید ارزان با قیمت پایه تاکید شد.

کد خبر 5472662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha