۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۲

مدیرکل امور استان‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور:

انسجام نیروی محرکه فعالیت کانون‌های مساجد است

انسجام نیروی محرکه فعالیت کانون‌های مساجد است

قزوین-مدیرکل امور استان‌ها ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: حرکت همگانی و انسجام نیروها از جمله مسائلی است که می‌تواند سبب رشد کانون‌های مساجد شود.

به گزارش خبرنگار مهر محمد ابدالی تکلو در مراسم تودیع و معارفه مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین که پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن مولانا مجتمع فرهنگی هنری ارشاد قزوین برگزار شد اظهار کرد: حدود ۲۱ سال از فعالیت کانون‌های مساجد می‌گذرد و روند فعالیت کانون‌های مساجد برگرفته از منش حاج قاسم و خط ولایت است که وارد مباحث حزبی و سیاسی نمی‌شود.

مدیرکل امور استان‌ها ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اذعان کرد: اگرچه تاکنون اقدامات ارزشمندی در حوزه مساجد انجام شده است با این حال امروز نیازمند ابتکارات و روح تازه در مساجد هستیم.

وی افزود: اولین پتانسیل مردمی بسیج ۵۶ هزار پایگاه و دومین پتانسیل مردمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ۲۶ هزار مسجد است که نشان می‌دهد ظرفیت خوبی در این عرصه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه مساجد در حوزه فرهنگ‌سازی و معنویت اثرگذار هستند تصریح کرد: با توجه به اینکه مساجد همواره فعالیت اثرگذاری داشتند و بیش از دوسوم مساجد در فعالیت عام المنفعه به ویژه در ایام شیوع کرونا تلاش کردند فعالیت‌هایشان آنطور که شایسته است مورد توجه قرار نگرفت.

ابدالی تکلو گفت: با شیوع ویروس کرونا فعالیت مساجد دوچندان شد و ما شاهد آن بودیم که کانون‌های مساجد همگام با بسیج از تهدید کرونا یک فرصت ساخته و مشغول فعالیت در حوزه‌های مختلف شدند.

این مسئول تاکید کرد: از طرف دیگر فعالیت کانون‌های مساجد در کرونا به گونه‌ای بود که اعضا انسجام بیشتری در مساجد پیدا کرده و اعضای جدیدی وارد کانون‌ها شدند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نیازمند تحول و اقدامات جدید در کانون‌های مساجد هستیم گفت: حرکت همگانی و انسجام نیروها از جمله مسائلی است که می‌تواند سبب رشد کانون‌ها شود و در این میان اگر حتی یک نفر همگام با سایر اعضا نباشد در روند رشد کانون مشکل به وجود می‌آید.

کد خبر 5475851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha