۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱

در گفتگوی تلفنی با پوتین؛

اردوغان خواستار گفتگوی نزدیک واحدهای اطلاعاتی ترکیه و روسیه شد

اردوغان خواستار گفتگوی نزدیک واحدهای اطلاعاتی ترکیه و روسیه شد

رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با رئیس جمهور روسیه، ضمن اشاره به اهمیت نقش آنکارا در میانجیگری بین مسکو و واشنگتن، گفتگوی نزدیک سرویس های اطلاعاتی دو کشور را موجب ایجاد ثبات در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، دفتر «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام که وی در تماس تلفنی امروز پنجشنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود درباره ضرورت وجود گفتگوی نزدیک بین سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور صحبت کرده است.

دفتر رئیس جمهور ترکیه در این باره اعلام کرد: رئیس جمهور اردوغان گفت که میانجیگری ترکیه در مبادله شهروندان روسی و آمریکایی بازداشت شده نه تنها نشانه اهمیتی است که آنکارا برای برقراری صلح، گفتگو و همکاری قائل است، بلکه از نظر مأموریت میانجیگری نیز قابل توجه است. رئیس جمهور اردوغان با اشاره به نقش سازمان اطلاعات ملی، ادامه هماهنگی و گفتگوی نزدیک بین واحدهای اطلاعاتی را ضروری دانست و گفت که این امر به جلوگیری از فجایع انسانی در منطقه و ایجاد ثبات کمک می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر نیز در گفتگو با همتای روس خود تداوم حرکت مثبتی را که در مذاکرات استانبول برای صلح روسیه و اوکراین به دست آمده است، به نفع همه طرف‌ها دانسته بود.

اردوغان با اشاره به اهمیت برقراری آتش بس و اقدامات مؤثر برای بازکردن کریدورهای بشردوستانه و تخلیه امن غیرنظامیان، افزوده بود که آنکارا تمام تلاش خود را برای برقراری صلح پایدار میان روسیه و اوکراین انجام می دهد.

کد خبر 5477718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha