۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲

درجدیدترین آمار؛

اوکراین تلفات و خسارات نیروهای روسیه را اعلام کرد

اوکراین تلفات و خسارات نیروهای روسیه را اعلام کرد

ستادکل نیروهای مسلح اوکراین آخرین به روز رسانی خود از خسارات وارده به نیروهای روسی را ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، اوکراین مدعی شد که تعداد ۲۳ هزار نظامی روس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور کشته شده اند.

طبق آخرین به روز رسانی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین، نیروهای این کشور ۱۸۹ فروند هواپیمای روسی، ۱۵۵ فروند بالگرد، ۱۳۴ فروند هواپیمای بدون سرنشین، ۹۸۶ عراده تانک، ۲ هزار و ۴۱۸ دستگاه خودروی زرهی و ۴۳۵ سامانه توپخانه را منهدم کرده اند.

همچنین ۱۵۱ سامانه موشک انداز روسی، یک هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو، ۷۶ مخزن سوخت، ۷۳ سامانه ضدهوایی و هشت قایق روسی نیز منهدم شده است.

در همین حال، مقامات اوکراینی مدعی شدند که حداقل ۲۱۹ کودک در درگیری‌ها کشته و ۳۹۸ کودک دیگر زخمی شده اند.

طبق گفته دادستانی کل اوکراین، حدود یک هزار و ۵۵۰ مؤسسه آموزشی در حملات روسیه آسیب دیده اند که از جمله ۱۰۲ مؤسسه که به طور کامل تخریب شده اند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته)، حداقل ۲ هزار و ۸۲۹ غیرنظامی کشته و ۳ هزار و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شده اند. همچنین به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، تاکنون ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین آواره شده و بیش از ۵.۳ میلیون نفر به کشورهای دیگر گریخته اند.

روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هدف از این اقدام را «حفاظت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض قلدری و نسل کشی قرار گرفته اند»، نامید.

همچنین این اتفاق پس از آن رخ داد که آمریکا و کشورهای غربی حاضر به ارائه تضمین‌های امنیتی به مسکو نشدند.

کد خبر 5479421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • بهروز GB ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
      0 0
      چطور ممکن است ۲۳ هزار روسی اما هزار اوکراینی تلف شده باشند، تعداد تلفات با مرگ طبیعی هم از این بیشتر است. امکان ندارد در جنگ کشوری بتواند تعداد تلفات طرف مقابل را حتی تخمین بزند.