۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۳:۱۶

در ادامه ایفای نقش ترکیه در موضوع اوکراین؛

سخنگوی اردوغان در اوکراین؛ «کالین» با «زلنسکی» دیدار کرد

سخنگوی اردوغان در اوکراین؛ «کالین» با «زلنسکی» دیدار کرد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه با رئیس جمهور اوکراین در کیف دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه با «ولودیمیر زلنسکی»، در کیف دیدار و گفتگو کرد.

گفته شده سفر سخنگوی اردوغان به اوکراین در ادامه اقدامات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای برگزاری نشست استانبول میان رهبران اوکراین و روسیه صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه در این ارتباط گزارش داد که «صدات اونال»، معاون وزیر امور خارجه ترکیه در این سفر «ابراهیم کالین» را همراهی می‌کرد.

هنوز جزئیات بیشتری از دیدار و گفتگوی مقامات ترکیه و اوکراین منتشر نشده است.

پیش از این در روز پنجشنبه، اردوغان در یک تماس تلفنی با پوتین به او گفته بود که ترکیه می‌خواهد «با شتاب دادن به مذاکرات استانبول، هر چه زودتر صلح پایدار در منطقه را برقرار کند.» پیشتر همچنین رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه به تشویق اوکراین و روسیه برای عمل به عقل سلیم و صلح ادامه خواهد داد، گفته بود: «به تلاش‌های خود برای غلبه بر این بحران و برقراری صلح با عزم راسخ و صمیمانه ادامه خواهیم داد.»

ترکیه پیش از این نیز میزبان نشستی بین مذاکره کنندگان مسکو و کیف در استانبول و نشست دیگری بین «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه و «دیمیترو کولبا»، همتای اوکراینی خود در آنتالیا در ماه مارس بوده است.

کد خبر 5479915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha