۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۰:۲۵

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

عدم توجه به مهارت افزایی در آموزش‌وپرورش/به معیشت معلمان توجه شود

عدم توجه به مهارت افزایی در آموزش‌وپرورش/به معیشت معلمان توجه شود

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به خلأ عدم توجه به مهارت افزایی در آموزش‌وپرورش، گفت: به معیشت فرهنگیان باید توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی عصر دوشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان لرستان با تبریک روز معلم گفت: معلمان به گردن همه ما حق دارند و همه ما در طول عصرها و نسل‌ها مدیون تلاش این فرهیختگان هستیم و تکریم مقام و جایگاه معلم وظیفه همه است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی و فرهنگی بر پایه اهداف انبیا الهی بوده است، افزود: تمام دسیسه‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن تعلیم و تربیت است که در این زمینه باید همه دست اندرکاران هوشیار باشند و از این امر غفلت نکنند و نقش معلمان در این زمینه بسیار مهم و اثر گذار است.

امام جمعه خرم آباد عامل موفقیت هر جامعه را علم آموزی به معنای واقعی دانست و گفت: علم آموزی باید در سرنوشت یک ملت تأثیرگذار، و این مهم باید بر پایه اصول اخلاقی باشد به گونه‌ای که فرزندان و دانش آموزان را به سمت عدالت، اخلاق و نفی تبعیض سوق دهد.

عدم توجه به مهارت افزایی خلأ در آموزش و پرورش

حجت الاسلام شاهرخی در بخشی دیگر از سخنانش عدم توجه به مهارت افزایی را یک خلأ در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: این ظرفیت باید در آموزش و پرورش ایجاد شود و سایر دستگاه‌ها و نهادها به کمک آموزش و پرورش این امر را در جامعه نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه نباید نگاه به آموزش و پرورش مثل سایر دستگاه‌ها باشد، افزود: آموزش و پرورش یک مرکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که برای همه سازمان‌ها و نهادها و … به پرورش نیروی کار آمد می‌پردازد و توجه ویژه به این نهاد تعلیم و تربیت به نفع همگان است.

به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی شود

وی مسئله معیشت فرهنگیان را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی شود و دولت در یک فرصت منطقی را حل کند.

اقامه و برپایی نماز در مدارس، معرفت افزایی و بصیرت سیاسی و اجتماعی معلمان، جبران افت تحصیلی دانش آموزان، استفاده از نیروهای شایسته و متعهد در منصب‌ها از دیگر نکات مورد تاکید نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد بود.

حجت الاسلام شاهرخی همچنین بر لزوم استفاده از خرد جمعی و نخبگان، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، برنامه ریزی دقیق برای ارتقای تحصیلی دانش آموزان تاکید کرد.

اگر جامعه توسعه یافته می‌خواهیم باید نگاه به آموزش و پرورش ویژه باشد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان هم در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: برای این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که در طول این هفته به پاس زحمات معلمان و ایثارگران علم و دانش در شهرهای استان برگزار خواهد شد.

رضا عزتی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش نقش معلمان را در جامعه و توسعه کشور مهم دانست و گفت: اگر جامعه توسعه یافته می‌خواهیم و یا اگر آینده فرزندان این کشور را مهم می‌دانیم باید نگاه به آموزش و پرورش ویژه باشد.

وی یادآور شد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، ایثارگر و بازنشستگان، غبار روبی گلزار شهدا، تشکیل میز خدمت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان در همه شهرستانهای استان از مهمترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در استان است که در طول این هفته اجرا خواهد شد.

کد خبر 5481388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • باز هم حسین تنها IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      0 0
      آیا توجه بیش از حدبه معلمان وآموزش پرورش .بی عدالتی وتبعیض بین سایر کارکنان دولت وتوده های مردم مسلمان نیست؟