۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۲

منابع خبری اعلام کردند؛

اردوغان سالروز تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی را به هرتزوگ تبریک گفت

اردوغان سالروز تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی را به هرتزوگ تبریک گفت

رئیس جمهور ترکیه در گفتگوی تلفنی با رئیس رژیم صهیونیستی سالگرد اشغال فلسطین را به رئیس این رژیم تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی، سالگرد اشغال فلسطین و روز نکبت که تل آویو آن را سالروز تأسیس این رژیم می‌خواند، به او تبریک گفت.

اسحاق هرتزوگ نیز در این تماس تلفنی عید فطر را به اردوغان تبریک گفت و اردوغان در پاسخ ابراز امیدواری کرد که این عید، شادی و آرامش را به همراه داشته باشد و قلب‌ها در منطقه را به هم نزدیک کند.

طرفین همچنین درباره اهمیت گفت‌وگوی علنی آنکارا - تل‌آویو و استمرار آن به‌منظور «حفظ آرامش و ثبات منطقه» نیز تبادل‌نظر کردند.

در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی، اسحاق هرتزوگ از اردوغان تشکر و در عین حال بیان کرد که همکاری‌های دوجانبه باید به نفع دو طرف ادامه پیدا کند.

آنکارا و تل‌آویو از سال ۲۰۱۸ و پس از آنکه ترکیه به بهانه افزایش حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای انتقال سفارتخانه از تل‌آویو به قدس اشغالی، سفیر اسرائیل را اخراج کرد، به‌صورت متقابل سفیر نداشتند؛ اما چند ماهی است که روابط دو طرف عادی‌سازی شده و ترکیه و رژیم صهیونیستی اکنون در تلاش هستند تا در تمام زمینه‌ها روابط خود را توسعه دهند.

کد خبر 5481677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha