۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۵:۳۰

با اذعان از سوی مقامات رسمی؛

اوکراین بیش از ۱۲ میلیارد دلارتسلیحات و کمک مالی دریافت کرده است

اوکراین بیش از ۱۲ میلیارد دلارتسلیحات و کمک مالی دریافت کرده است

مقامات اوکراینی اعلام کرده اند که این کشور از آغاز حمله روسیه بیش از ۱۲ میلیارد دلار تسلیحات و کمک مالی دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوکراین از آغاز حمله روسیه بیش از ۱۲ میلیارد دلار تسلیحات و کمک مالی دریافت کرده است.

این موضوع را «دنیس شمیحال»، نخست وزیر اوکراین اعلام کرده و گفته است: «اوکراین از زمان آغاز تمام عیار روسیه در ۲۴ فوریه، بیش از ۱۲ میلیارد دلار تسلیحات و کمک مالی دریافت کرده است.»

پس از آخرین مکالمه رئیس جمهوری آمریکا با همتای اوکراینی، ایالات متحده از تقویت کمک‌های نظامی به اوکراین و تحویل تجهیزات و تسلیحاتی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار خبر داد.

کشورهای عضو ناتو از جمله انگلیس و آلمان نیز موارد دیگری از تجهیزات مورد مطالبه اوکراین را تأمین کرده‌اند. اتحادیه اروپا نیز پیشتر کمک ۵۰۰ میلیون یورویی جدید برای تحویل تسلیحات به کی‌یف را تصویب کرد و قرار است این پول برای سلاح‌های دفاعی، تجهیزات پزشکی، سوخت و موارد دیگر هزینه شود.اتحادیه اروپا تا کنون، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو کمک نظامی و تدارکاتی در اختیار اوکراین قرار داده است.

حمایت‌های نظامی غرب از اوکراین در حالی تشدید می‌شوند که مسکو حضور گسترده‌ای در شرق اوکراین و منطقه دونباس را تدارک می‌بیند.

کد خبر 5483292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      چی اینها در سر داشته اند که این رقم کمک کردن خدا میداند دزدان سرگردنه که نانی به فقرای افریقایی نمیدهند 12ملیارد دلار برای تحکیم سلطه خود خرج میکنند