۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

محور کار در بنیاد شهید تحقق عدالت است

محور کار در بنیاد شهید تحقق عدالت است

خرم‌آباد- قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان اینکه محور کار در بنیاد شهید تحقق عدالت است، بر لزوم وحدت و همدلی برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کامیار ثقفی امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در سخنانی با بیان اینکه مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار داشت: در راستای تحقق این هدف، یکی از کارهای محوری و اساسی که باید انجام می‌گرفت، تکریم جامعه ایثارگری است.

لزوم اتحاد و همدلی برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری

وی با اشاره به اینکه مبنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهداف عالی انقلاب اسلامی است افزود: انقلاب اسلامی یک هدف مقدس دارد، قرار است این انقلاب جامعه‌ای را محقق کند که به عنوان یک جامعه الگو به جهان معرفی شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه این الگو به وسیله جامعه هدف باید معرفی شود گفت: بنیاد شهید وظیفه پشتیبانی در این رابطه را بر عهده دارد و محور اصلی این کار جامعه ایثارگری و فرزندان جامعه ایثارگری، شهدا و آزادگان است.

ثقفی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از یک نسل به نسل بعد باید انتقال پیدا کند بیان داشت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس باید به وسیله نسل‌های بعدی ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در قوانین جمهوری اسلامی و کمیسیون حمایت از ایثارگران صرفاً برای توجه به جامعه ایثارگری و… تدارک دیده نشده بلکه در راستای تداوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است افزود: این حرکت قرار است به صورت مردمی ادامه پیدا کند باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر ضرورت اتحاد، همدلی و همکاری بین کارگزاران در این رابطه بیان داشت: در بخش مردمی هم که باید شکل پیدا کند، این اتحاد باید وجود داشته باشد.

محور کار در بنیاد شهید تحقق عدالت است

ثقفی با بیان اینکه چنین جلساتی به عنوان ضرورت این هدف شکل پیدا می‌کند و با این نگاه است که در آنچه که باید در این حوزه محقق می‌شد، توفیق کافی و لازم نداشته ایم افزود: آنچه که شایسته بوده را نتوانسته ایم محقق کنیم و با الگو و اهداف مد نظر فاصله داریم و نیاز به تحول داریم، این تحول با همراهی مردم، حضور جامعه ایثارگری در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها، نظارت و… صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای چنین حرکتی در طول مسیر نیاز به نیروهای تازه نفس داریم و متناسب با اقتضاعات زمان و در مقاطعی بعضی از مدیریت‌ها باید تغییر پیدا کند گفت: مدیران ما در مجموعه دولت‌ها تا کنون تلاش کرده اند، افت و خیز و نوساناتی داشته ایم، اما همه خدمت کرده اند و نتیجه آن، این است که جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل به عنوان یک قدرت معنوی و حتی سخت سربلند است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان افزود: دوره‌های مدیریتی، دوره‌های کوتاه مدتی است، به اقتضا تغییراتی صورت می‌گیرد، این به معنای ضعف و کاستی نیست، مبنا انتخاب اصلح بر اساس اولویت‌های آن لحظه است.

ثقفی با تاکید بر اینکه تجربیات مدیران گذشته باید در خدمت مدیر جدید و مجموعه قرار بگیرد ادامه داد: مدیرکل جدید نیز ارتباط با جامعه ایثارگری را حفظ و تقویت کنند، یکی از مطالبات و رویکردهای دولت سیزدهم بحث شفافیت و تبیین است، حتماً باید موضوعات به اطلاع جامعه ایثارگری رسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه محور اساسی در بنیاد شهید، بحث عدالت است و حوزه‌های مختلف معیشت، درمان، آموزش و… باید اصلاح و به صورت عادلانه باشد گفت: حرکت‌های جهشی برای جبران و رفع مشکلات جامعه ایثارگری باید صورت گیرد.

کد خبر 5483807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha