۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۰۵

استاندار اردبیل:

کشاورزی سنتی تحول‌آفرین و مولد ثروت نیست

کشاورزی سنتی تحول‌آفرین و مولد ثروت نیست

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: کشاورزی سنتی در استان اردبیل مولد ثروت و تحول‌آفرین نیست و باید به سمت نوآوری در این حوزه حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی عصر شنبه در آئین امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری فی‌مابین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در استانداری اردبیل اظهار کرد: حرکت مبارکی که در راه‌اندازی این پردیس تخصصی برداشته شده می‌تواند کشت و صنعت را از شرایط سنتی به سمت تولید با ارزش افزوده سوق دهد.

وی تصریح کرد: دیگر دوره تولید محصولات باغی، زراعی و دامی به شکل سنتی در کشت و صنعت و دامپروری مغان سپری شده و ما باید از حالت سنتی خارج شده و در عرصه کشاورزی با تحولات نوآوری و فناوری به سمت تولید با ارزش افزوده حرکت کنیم.

استاندار اردبیل گفت: نسل جدید کشت و صنعت در استان اردبیل باید با طراحی مناسب و الگودهی شایسته شکل گیرد که این قدم مؤثر در فعال کردن پردیس تخصصی دامپروری و زراعت می‌تواند گامی نخست و حرکت اولیه در این زمینه باشد.

عاملی افزود: ما به دنبال تدوین افق تحولی کشت و صنعت و دامپروری مغان با رویکردهای نوین هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و الگودهی‌ها باید در مسیر تحول جدی و مؤثر باشد.

وی مهمترین عنصر را در این زمینه توجه به اقتصادی دانش‌بنیان با ارائه الگوهای تحولی جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعلام کرد و ادامه داد: بحث راهبردی ما در تحول‌آفرینی این شرکت، بحث کوتاه مدت و میان مدت نیست بلکه ضروری تا ساختار سنتی کشت و صنعت مغان که امروز جوابگو نیست با تکیه بر فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید تغییر پیدا کند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما امروز به کشت و صنعت پیشرو، اثربخش، سیاست‌گذار و راهبر در استان اردبیل نیاز داریم تا قدم‌های برداشته شده با حرکت تحولی ایجاد این شهرک تخصصی زمینه اشتغال و تولید ثروت را بیش از گذشته مهیا کند.

وی اضافه کرد: کشاورزی ما در مجموع باید در مسیر دانش‌بنیان گام بردارد و این آئین‌نامه جدید در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرنی» آئین‌نامه اجرایی مؤثری است که ما به راحتی می‌توانیم گام‌های عملی و جدی را برداریم.

عاملی بیان کرد: بر اساس این آئین‌نامه باید ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش کشاورزی راه‌اندازی شود تا ۱۰ درصد فروش محصولات دانش‌بنیان در این بخش سودآور و ثروت‌آفرین باشد.

رئیس شورای اشتغال استان با بیان اینکه دغدغه امروز استان اردبیل، دغدغه کارآفرینی و بهبود معیشت مردم است، اظهار کرد: ما با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم تولید ثروت و امنیت غذایی را تأمین کنیم بلکه بهتر است با گذر از این شرایط به سمت تولید با ارزش افزوده بیشتر همراه با ثروت‌آفرینی گام‌های مؤثری را برداریم.

وی تصریح کرد: ما به شدت به تقویت جبهه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان یک مطالبه جدی نیاز داریم و ضروری است تا در این مسیر حرکت‌های تحول‌آفرین در بخش کشاورزی به عنوان یک استراتژی اثرگذار و تحول‌آفرین را شاهد و ناظر باشیم.

کد خبر 5484049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha