۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۷:۲۶

پورابراهیمی در گفتگو با مهر:

دولت نظارت خود را تقویت کند/ کارت اعتباری خرید ایجاد شود

دولت نظارت خود را تقویت کند/ کارت اعتباری خرید ایجاد شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ موضوعی تحت عنوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد و دولت اگر می‌خواهد نحوه تخصیص ارز را تغییر دهد، باید زیرساخت‌های آن را فراهم کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی چه می‌گوید، اظهار داشت: مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت اختیار داد یارانه ارزی را به جای واردات، به مصرف کننده نهایی اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه مجلس در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درباره کالاهای اساسی دو اختیار به دولت داد، متذکر شد: مجلس از یکسو به دولت اختیار داد مسیر سنوات گذشته اختصاص ارز ترجیحی به کالاهای اساسی را ادامه دهد و از سوی دیگر این اختیار به دولت داده شد که سیاست خود در این زمینه را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین در بودجه ۱۴۰۱ موضوعی تحت عنوان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود ندارد. طبق مصوبه مجلس، دولت اختیار دارد ارز ترجیحی را همچنان و مانند حالت قبل به کالاهای اساسی تخصیص دهد و یا آنکه می‌تواند ارز را به انتهای زنجیره که مصرف کننده نهایی است، اختصاص دهد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تاکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که دولت نظارت‌های خود را تقویت کند تا کالاهای اساسی با قیمت مناسب و پایین به دست مردم برسد.

پورابراهیمی تاکید کرد: اگر دولت به دنبال آن است که روند تخصیص ارز ترجیحی کالاهای اساسی را تغییر دهد، باید زیرساخت‌های آن را فراهم کرده و لازم است کارت‌های اعتباری برای خرید ایجاد کند.

وی یادآور شد: دولت سابق به تغییر روش در پرداخت ارز ترجیحی هیچ اعتقادی نداشت اما مجلس شورای اسلامی اختیار نحوه تخصیص ارز ترجیحی را به دولت داده است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

کد خبر 5485517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 1
      آقای پورابراهیمی شماچندین دوره مسئولیت ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بودید بفرمایید دراین چندین سال چه گلی بسراقتصاد کشور زدید؟ول کن آقابس است دیگر لطفاً لطفاً لطفاً دست ازسرملت بردارید
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      من معلول هستم وبیکار چرا برای من نفری 300 دادن
    • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      یارانه 45 هزارتومانی از سال 1389 تاکنون باید هر سال مانند حقوق کارکندان، کارگران و بازنشستگان افزایش می دادند ولی متاسفانه از سال 1390 تاکنون خودداری کردند چرا؟
    • بنده خدا IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      آقای پورابراهیمی شما بهتر است از چشم مردم دور شوی,دیگه تحمل دیدن چهره شما را نداریم,به خدا ذلیل خواهید شد.شما مجلس رفتید که حق مردم را بگیرید نه اینکه سرحق مردم معامله کنید,بترسید از قیامتی که ما می شناسیم.
    • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      شما که ۹۵ درصد کالاها را به قیمت جهانی و بالاتر به ما میدید تا قاچاق معکوس نشه ، پس این ۵ درصد باقیمانده هم به قیمت جهانی بدید البته به شرطی که حقوق دلاری هم به مردم بدید . حداقل حقوق تو دنیا ۳۰۰۰ دلاره یعنی حدود ۸۵ مبلیون . یا قیمت دلار و حقوق دستمزد را به سال ۹۶ برگردونید ، تا بتونیم لااقل یک ماشی