۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۵۵

هدفمندی یارانه ها عامل عدالت اجتماعی است

هدفمندی یارانه ها عامل عدالت اجتماعی است

شیراز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها منجر به افزایش عدالت اجتماعی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن ربانی زاده ظهر سه شنبه در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو بیان کرد: یکی از ویژگی‌هایی که هدف مند کردن یارانه‌ها به همراه دارد آن است که شاهد عدالت محوری در پرداخت یارانه‌ها هستیم این در حالی است که پیشتر دولت مجبور به پرداخت ١۵ میلیارد دلار برای تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بود.

وی ادامه داد: دولت علاوه بر این که در نظر دارد یارانه‌ها را هدفمند کند در نظر داشته تا معیشت مردم دچار گرانی نشود از این رو ریاست جمهوری نیز تاکید ویژه ای بر نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها دارند.

ربانی زاده افزود: هفت قلم کالا از ارز ۴٢٠٠ تومانی بهره مند می‌شدند که شامل نهاده‌های دامی، مرغ، آرد، نان، روغن و … بود اما در تلاش هستیم که با همتی که تمامی دستگاه‌های اجرایی به کار بسته اند مشکلی در تولید این محصولات وجود نداشته و به راحتی در اختیار مردم باشد.

به گفته این مقام مسئول شاید در روند اجرایی این طرح شاهد عارضه‌های سیستمی باشیم اما این دلیلی بر اجرای دقیق طرح و رفع موانع نخواهد بود و به زودی مشکلات موجود احصا و در زمان کوتاهی برطرف می شود.

ربانی زاده ادامه داد: دولت عزم خود را جزم کرده تا نسبت به اجرای این طرح اقدام کند البته نباید فراموش کرد که به گواه اقتصاددانان نقدینگی که در جامعه تزریق می‌شود عاملی برای افزایش تورم نخواهد بود.

وی تاکید کرد: شاید در ابتدا اثرات منفی این طرح از طریق عده‌ای بیان شود اما شاهد هستیم که این طرح در بلند مدت موجب خواهد شد که شرایط اقتصادی جامعه بهبود داشته و امکان فساد مالی نیز در نظام اقتصادی از بین می‌رود.

دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس نیز در این جلسه گفت: تکیه تمامی دستگاه‌های اجرایی و مرتبط با سازمان جهاد کشاورزی بر افزایش تولید و افزایش بهره وری در این طرح است.

وی افزود: نظارت‌ها در بازار به گونه‌ای است که امکان تخلف را به حد قابل توجه‌ای کاهش داده و با افزایش نظارت بر بازار شاهد کنترل قیمت‌ها نیز خواهیم بود.

دهقان پور افزود: یکی از دستاوردهای این طرح عدالت توزیعی است و در تلاش هستیم تا با افزایش عدالت در جامعه تمرکز زدایی نیز از بین رفته و جامعه از این طرح بهره مند گردد.

کد خبر 5486666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha