۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۷:۰۱

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور خبر داد؛

ارسال بیش از ۳۸ هزار اثر به رویداد ملی فرهنگی هنری «فهما»

ارسال بیش از ۳۸ هزار اثر به رویداد ملی فرهنگی هنری «فهما»

مشهد ـ معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور از ارسال ۳۸ هزار و ۷۸۹ اثر در دو بخش شبستان هنر و شبستان فرهنگ به رویداد ملی فرهنگی هنری «فهما» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری آئین پایانی رویداد ملی «فهما» که در هتل آفتاب ولایت مشهد برگزار شد اظهار کرد: در بخش شبستان هنر ۱۲ هزار و ۸۲ اثر به ثبت رسید و ۲۶ هزار و ۷۰۷ اثر در بخش شبستان فرهنگ در سامانه به ثبت رسید که این دوره مربوط به فعالیت‌های کانون مساجد در سال ۱۴۰۰ بوده است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور افزود: در انتظام بخشی، فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی در سه شبستان تقسیم شده‌اند که این سه شبستان شامل شبستان‌های فرهنگ، هنر و نو آوری است که شامل ۱۲ رواق هستند.

وی بیان کرد: شبستان هنر شامل رواق‌های سرود، فیلم، نمایش، ترنج و قلم است.

طاهریان اظهار کرد: شبستان نو آوری شامل رواق‌های کار آفرینی و نوآوری است و شبستان فرهنگ شامل نور، دانش، کتاب ، رسانه و همدلی است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور افزود: فعالیت‌های فهما که همان (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی) است از سال ۱۳۹۸ آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ استان قم به عنوان پایتخت فهما انتخاب شد و امسال خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی انتخاب شده است.

طاهریان تصریح کرد: از مجموع ۲۶ هزار کانون فرهنگی کشور۱۹ هزار ۸۶۵ کانون فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کردند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور بیان کرد: از برترین‌های این دوازده رواق روز جمعه تجلیل خواهد شد که البته در بخش فیلم دو کانون مورد تقدیرقرار خواهند گرفت.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی ۴۸ درصد از امتیازات را توانستند کسب کنند.

طاهریان گفت: همچنین ۶۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در روستاها فعالیت می‌کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: پنج استان کشور که شامل خراسان رضوی، گلستان، چهار محال بختیاری و اردبیل برگزیده رویداد امسال هستند که به اتفاق آرا خراسان رضوی با توجه به رتبه نخست این رویداد رسید و عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی را کسب کرد.

وی افزود: انتخاب خراسان رضوی به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی سبب می‌شود بودجه بین ۷۰۰ تا یک میلیارد تومان علاوه بر بودجه کانون‌ها به کانون‌های خراسان رضوی تعلق بگیرید.

طاهریان در ادامه افزود: ۲۶ هزار و ۷۹۳ اثر در کل ثبت شده است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: بچه‌های مسجدی در کنار سایر اقشار در همه فراز و فرودهای مسائل کشور در خط مقدم کمک رسان بوده و هستند و ما معتقدیم قدرت نرم در جمهوری اسلامی متعلق به بچه‌های مسجدی و جریان مسجدی است.

کد خبر 5487730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha