۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷

با حضور سرلشکر باقری؛

کارخانه تولید پهپاد «ابابیل ۲» در تاجیکستان افتتاح شد 

کارخانه تولید پهپاد «ابابیل ۲» در تاجیکستان افتتاح شد 

کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل۲ صبح امروز با حضور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیرعلی میرزا، وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و «شیرعلی میرزا»، وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانست در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد، گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می‌توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور عنوان کرد و افزود: انشاالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود.

در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهدا شد.

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دو کشور، با سپهبد «سیمومین یتیم‌اف» رئیس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفتگو بود. طرفین بر ادامه تعاملات و رایزنی‌ها و نشست‌های تخصصی پیرامون مسائل منطقه‌ای و فیمابین تاکید کردند.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5492254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha