۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷

بوگدانوف:

ترکیه حریم هوایی خود را بر پرواز هواپیماها به سوریه باز کند

ترکیه حریم هوایی خود را بر پرواز هواپیماها به سوریه باز کند

معاون وزیر خارجه روسیه امروز با اعلام «خودداری آمریکا از تماس با مسکو در موضوع دمشق» گفت: ما از ترکیه می خواهیم تا حریم هوایی اش را برای پرواز هواپیماها به سوریه باز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور امروز پنجشنبه اعلام کرد: مسکو از اسرائیل انتظار دارد موضع عینی تری در قبال مناقشه در اوکراین اتخاذ کند.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: تصور می کنم که گزارش ها در خصوص استفاده ارتش روسیه از سامانه اس -۳۰۰ علیه هواپیماهای اسرائیلی در سوریه جعلی هستند. این موضوع باید (در گفتگو) با همکاران نظامی ما روشن شود. سازوکار جلوگیری از درگیری با اسرائیل پیرامون سوریه مشخص است. تماس ها در سطح سیاسی و در بالاترین سطح (در این باره) نیز برقرار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: آمریکا حاضر به تماس با روسیه در موضوع سوریه نیست و فقط در این موضوع حرف می زند.

بوگدانوف در ادامه افزود: روسیه از ترکیه نیز می خواهد تا حریم هوایی اش را برای پرواز هواپیماها به سوریه باز کند.

گفتنی است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود: برای نخستین بار از زمان حملات هوایی علیه سوریه، در جریان حمله اخیر به منطقه مصیاف، موشک‌های اس ۳۰۰ به سوی جنگنده‌های اسرائیلی پرتاب شده است.

وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که در جریان حمله اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی ۲۲ موشک از سوی آنها پرتاب شد که ۱۶ فروند از آن با واکنش پدافند هوایی سوریه منهدم شد.

کد خبر 5494125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha