۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۳:۲۸

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان مطرح کرد؛

۱۷۱ نفر نامزد انتخابات شورای هیأت مذهبی در استان همدان

۱۷۱ نفر نامزد انتخابات شورای هیأت مذهبی در استان همدان

همدان_مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در ۱۰ شهرستان استان همدان ۱۷۱ نفر کاندیدای انتخابات شورای هیأت مذهبی شده اند.

حجت الاسلام هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ششمین دوره انتخابات شورای هیأت مذهبی در سراسر کشور فردا برگزار خواهد شد که در این انتخابات اعضای اصلی و علی البدل شورای هیأت مذهبی در تمام شهرستانها و استان با رأی مستقیم مسئولین هیأت حسینی انتخاب خواهند شد.

وی بابیان اینکه در استان همدان در ۱۰ شهرستان ۱۷۱ نفر نامزد شده‌اند که عدد و مشارکت خوبی را شاهد بودیم افزود: در مجموعه سامانه طوبی هزار و ۷۲۱ هیئت حائز شرایط رأی دادن هستند که طبق تدبیر ستاد ملی انتخابات امکان رأی دادن هیأت‌های که در سامانه طوبی ثبت نشده‌اند ولی هیأت فعال و اثرگذاری با شرایط خاص ایجاد شده است که طبق تشخیص، تأیید ستادهای استانی و استعلامات قطعی انجام شده امکان رأی دادن و مشارکت در انتخابات در این دوره برای این هیأت فراهم شده است.

نظیری تاکید کرد: هیأت‌های ثبت نام نشده مشروط به اینکه این هیأت فرصت نکرده‌اند و نتوانسته‌اند هیأت خود را ثبت کنند بعد از انتخابات متعهد خواهند شد که در اولین فرصت هیأت خود را ثبت کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یادآور شد: در استان همدان در شهرستان درگزین چون قبلاً انتخابات این شهرستان با رزن همزمان برگزار می‌شد امسال با توجه به اینکه انتخابات تفکیک شده است انتخابات میان دوره‌ای کانون مداحان هم همزمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: کانون مداحان درگزین در انتخابات قبلی کانون مداحان با شهرستان رزن یکی بود و باتوجه به مصوبه ستاد ملی انتخابات اجازه داده شد که انتخابات میان دوره‌ای کانون مداحان در این شهرستان برگزار شود و در شهرستان درگزین دو انتخابات همزمان برگزار خواهد شد.

نظیری تصریح کرد: انتخابات پرشوری برگزار خواهد شد و از تمام هیأت‌های حسینی ثبت شده و ثبت نشده به هر دلیلی تقاضا مندیم در این انتخابات مشارکت کنند و پیش بینی ایجاد فرصت برای مشارکت همگانی تمام هیأت‌ها فراهم شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در پایان بابیان اینکه در برخی از شهرستانهای که دسترسی به شهرها و روستاها مانند کبودرآهنگ دشوار است راهکار پیش بینی شده است گفت: صندوق انتخابات دریک ساعت‌های جا به جا شود و این اطلاع رسانی از طریق بخشداری‌ها و تمام هیأت انجام شده است و با این کار روند انتخابات را تسهیل کرده‌ایم که صندوق درمکانی مستقر شود که به صورت سیار امکان جا به جایی وجود دارد و تمام هیأت‌ها بتوانند در انتخابات مشارکت و در استان همدان شاهد شورای هیأت بسیار پویا، فعال و اثرگذار باشیم.

کد خبر 5494393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha