۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۵:۱۰

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

تداوم بارش باران تا ظهر فردا در اردبیل

تداوم بارش باران تا ظهر فردا در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بارش باران توام با هوای بسیار خنک تا حوالی ظهر فردا در استان اردبیل تداوم خواهد داشت.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم بارش باران توأم با هوای بسیار خنک تا حوالی ظهر فردا را نشان می‌دهد و تمرکز آن بیشتر در مناطق شمالی، نواحی منتهی به استان گیلان و دامنه‌های کوهستان سبلان خواهد بود.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت امروز در بیشتر مناطق استان بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود، افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا عصر امروز آسمان مناطق شمالی و نوار شرقی استان ابری بوده و در مناطق مرکزی و جنوبی پدیده غالب وزش باد گرمیج خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از عصر امروز با نفوذ پرفشار خزری به منطقه و ورود سامانه بارشی، ضمن وزش باد تند خزری، آسمان استان به تدریج ابری و مه آلود شده و در برخی نقاط مستعد استان احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

محمدی تصریح کرد: از بعدازظهر فردا با خروج این سامانه بارشی، به تدریج از میزان ابرناکی کاسته شده و جوی نسبتاً پایدار در سطح استان خواهیم داشت.

وی افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده آسمان استان صاف همراه با وزش باد بوده و با توجه به شمالی شدن وزش باد دمای هوا روند افزایشی خواهد داشت.

کد خبر 5494610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha