۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۷:۴۰

استاندار گیلان مطرح کرد؛

نبود زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی

نبود زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی

رشت- استاندار گیلان با اشاره به نبود زنجیره ارزش تولیدات کشاورزی، گفت: مشکلی برای حمایت از واحدهای فناور و نخبگان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر سه شنبه در جلسه جمع بندی سفر معاون علمی رئیس جمهور به گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به عزم جدی دولت جهت تحقق شعار رهبری، بیان کرد: راهی جز استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود نداریم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان، مسئولین و مردم سه ضلع تحقق شعار سال هستند، گفت: با توجه به شرایط کشور بهره وری سرمایه نیاز به حرکت به سوی فناوری و دانش بنیان دارد.

وی با بیان اینکه در دهه گذشته رشد فناوری در کشور کم بوده و این موضوع بهره وری در بخش دولتی را به مرحله رکود رسانده است، تصریح کرد: نگاه دولت این است که دید خود به موضوعات را بر اساس افزایش بهره وری قرار دهیم و البته راهی جز فعال کردن مراکز دانش بنیان و حمایت از آنان نیز نداریم.

عباسی با بیان اینکه گیلان با برخورداری از ظرفیت‌های طبیعی و نیروی نخبگانی در حوزه دانش بنیان باید در کشور حرف برای گفتن داشته باشد افزود: متأسفانه وضعیت فعلی گیلان اینگونه نیست و سهم ما از ۷ هزار شرکت دانش بنیان کشور تنها ۷۳ شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه امکانات بلا استفاده دستگاه‌های دولتی باید در جهت ایجاد اشتغال به کار گرفته شود عنوان داشت: جذب نخبگان و حمایت از آنان باید در دستور کار مسئولین باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه زنجیره ارزش در تولیدات کشاورزی وجود ندارد، بیان کرد: دانشگاه گیلان هیچ مشکل و محدودیتی در راه اندازی واحدهای فناوری و حمایت از دانشجویان و نخبگان ندارد.

وی تصریح کرد: سهم شرکت‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری در بخش افزایش تولید ناخالص ملی و ارتقای بهره وری باید از سوی مسئولین مربوطه اعلام شود.

کد خبر 5498547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha