۳ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱

با اعلام از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا؛

واشنگتن ۴ فرد و ۶ شرکت مرتبط با حماس را تحریم کرد

واشنگتن ۴ فرد و ۶ شرکت مرتبط با حماس را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا امروز اعلام کرد که تحریم هایی را علیه ۴ فرد و ۶ شرکت مرتبط با جنبش «حماس» وضع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم هایی علیه ۴ فرد و ۶ شرکت مرتبط با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه‌ داری (OFAC) یک مقام مالی حماس و شبکه گسترده‌ ای شامل ۴ تسهیل‌ کننده مالی این جنبش و ۶ شرکت که اقدام به درآمدزایی برای آن می کردند را در لیست تحریم های واشنگتن قرار داده است.

بیانیه وبگاه مذکور نشان می دهد که ۴ فرد تحریم شده‌ از اتباع فلسطین، اردن و عربستان سعودی هستند؛ همچنین شرکت‌ های تحریم‌ شده در ترکیه، الجزایر، امارات، عربستان و سودان قرار دارند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که تحریم ها دفتر سرمایه گذاری حماس با دارایی هایی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را هدف قرار داده است.

در همین رابطه، «الیزابت روزنبرگ» دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم و جرایم مالی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی مدعی شد: اقدام امروز افراد و شرکت هایی را هدف قرار می دهد که حماس از آنها برای پنهان کردن و پولشویی استفاده می کند!

بر اساس بیانیه خزانه داری آمریکا، عبدالله یوسف فیصل صبری شهروند و حسابدار اردنی مقیم کویت که چندین سال در وزارت دارایی حماس کار کرده امروز در لیست تحریم ها قرار گرفته است.

گفتنی است که وزارت خزانه داری آمریکا پنجشنبه هفته گذشته نیز اعلام کرد که تحریم هایی را علیه ۶ فرد و ۸ نهاد به بهانه کمک به تامین مالی فعالیت های حزب الله لبنان وضع کرده است.

کد خبر 5498652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha