۱۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۳:۰۹

پارلمان عربی:

آمریکا به مسائل فرهنگی جوامع عربی احترام بگذارد

آمریکا به مسائل فرهنگی جوامع عربی احترام بگذارد

پارلمان عربی از سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی خواست تا به ویژگی‌های فرهنگی این جوامع احترام بگذارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدی البلد، «پارلمان عربی» (AP) از سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی خواست تا به ویژگی‌های فرهنگی جوامع عربی بدون لطمه زدن به ارزش‌های مذهبی و اجتماعی آن‌ها احترام بگذارند.

پارلمان عربی در بیانیه خود خطاب به دولت آمریکا خواسته است همان گونه که سفارتخانه کشورهای عربی در آمریکا در امور داخلی این کشور مداخله نمی‌کنند، سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای عربی نیز تفاوت‌های فرهنگی سایر جوامع را در نظر گرفته و در مسائل آنها مداخله نکنند.

در بیانیه پارلمان عربی تاکید شده که احترام به ویژگی‌های فرهنگی و ارزش‌های اجتماعی در کشورهای عربی مغایر با اصل آزادی عقیده نیست و نباید بهانه‌ای برای تجاوز و نقض اصول فرهنگی و حریم خصوصی مردم عرب باشد.

به گفته پارلمان عربی، احترام به مسائل فرهنگی یک حق اساسی بشر است که باید در همه زمان‌ها و همه جا رعایت شود.

این بیانیه پارلمان عربی پس از آن منتشر می‌شود که که صفحه توئیتری سفارت آمریکا در کویت، پیام‎‌هایی را در ارتباط با همجنسگرایی منتشر کرد و پس از آن، وزارت خارجه کویت «جیم هولت اسنایدر» جانشین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد. وزارت امور خارجه کویت اعلام کرد که «عبداللطیف الاحمد» مشاور وزیر امور خارجه این کشور در امور آمریکا یادداشتی به طرف آمریکایی تحویل داده و در آن تأکید کرده که کویت پیام‌های منتشر شده در این زمینه را هرگز تحمل نخواهد کرد.

وزارت امور خارجه کویت در ادامه بر لزوم احترام به قوانین، مقررات جاری کشور کویت و پایبندی به عدم انتشار پیام‌هایی مشابه پیام مذکور در راستای مفاد توافق روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین تأکید کرد.

کد خبر 5506709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha