۷ خرداد ۱۴۰۱، ۸:۱۹

درباره ارسال موشک به اوکراین؛

آنتونوف: امیدوارم آمریکایی ها سر عقل بیایند

آنتونوف: امیدوارم آمریکایی ها سر عقل بیایند

سفیر روسیه در ایالات متحده اعلام کرد که مسئله ارسال تسلیحات سامانه های موشکی و راکتی به اوکراین مملو از پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای امنیت جهانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن اعلام کرد که کشورش امیدوار است که آمریکا در موضوع عرضه ادعایی تسلیحات موشکی دوربرد به اوکراین سر عقل بیاید.

طبق اعلام رسانه‌های آمریکایی، دولت این کشور ممکن است سامانه پرتاب چندگانه موشک موسوم به «هیمارس» (MLRS HIMARS) و همچنین سامانه پرتاب چندگانه راکت «ام -۲۷۰» (M۲۷۰ MLRS) را به کی یف منتقل کند که به راکت‌های هدایت شونده «ام -۳۱» (M۳۱ GMLRS) مجهز خواهند شد.

آنتونوف با اشاره به اینکه چنین اطلاعاتی باید به دقت بررسی شود، در پیامی در این رابطه نوشت: در حال حاضر، ما از بیانیه «جان کربی» نماینده رسمی پنتاگون شروع می‌کنیم مبنی بر اینکه تصمیم نهایی در مورد این موضوع گرفته نشده است. ما امیدواریم که عقل سلیم پیروز شود و واشنگتن چنین اقدام تحریک آمیزی را انجام ندهد.

وی خاطرنشان کرد که از طریق کانال‌های دیپلماتیک مختلف بارها به واشنگتن درباره عواقب ارسال بی رویه سلاح به اوکراین به ویژه تسلیحاتی که که خطر افزایش تنش‌ها را در پی دارند، هشدار داده است.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که اقدامات آنها چشم انداز دستیابی به صلح را به تأخیر می‌اندازد. آمریکا روز به روز عمیق‌تر در بحران اوکراین فرو می‌رود. این مسئله مملو از پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای امنیت جهانی است.

پیشتر رسانه‌های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده بودند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با ارسال سامانه‌های پرتاب چندگانه موشک و راکت به اوکراین موافقت کرده است.

به نظر می‌رسد که مسئله ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، علیرغم هشدار مقامات مسکو مبنی بر اینکه چنین اقداماتی مانند ریختن بنزین بر آتش درگیری‌ها است، شکل و سویه تازه ای به خود گرفته است؛ جایی که غرب و در رأس آن آمریکا می‌خواهد که موازنه را به نفع اوکراین تغییر داده تا بتواند مسکو را وادار به واکنش‌های شدیدتر از جمله استفاده از سلاحج هسته‌ای نماید.

نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که با تحویل سامانه‌های مذکور به اوکراین، کی یف قادر خواهد بود اهدافی در خاک روسیه را نیز هدف قرار دهد.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5500684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • خسرو IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      19 7
      چطور روسیه متوجه نیست که دنیا رو علیه خودش شورونده !! این تجاوزات فقط با مجوز برنامه های دست اندر کاران پشت صحنه جهانه تا نابودی عنقریب روسیه رو برای افکار عمومی جهان موجه جلوه بده .
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      47 10
      آمریکا باید با همراهی اروپا و جهان آزاد روسیه و چین رو تا فرصت هست نابود کنند تا تمام دیکتاتورهای عالم سریع نابود بشن، انشالله
      • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
        2 2
        با قطع گاز روسیه به اروپا، دیگه چیزی از اروپا و تمدن و احساس متمدن بودن کردن نمیمونه. اروپا و امریکا باید بدانند که کدخدای زمین نیستن. خیلی مغرور شدن
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      8 38
      آمریکا انگار تصمیم به خودکشی گرفته یا شاید فکر میکنه روسیه جرات واکنش نداره شاید هم مشتی احمق آمریکا رو اداره میکنن این احمقها هر چه زودتر باید عقلشان بیاد سر جاش تا دیر نشده
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 2
      آمریکا خودش ذلیل شده میخواد تا اونجایی که دستش چک میرسه ذلیل كنه پس هر کسی آماده ذلیل شدن هست بفرما
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 2
      تازه جنگ یکه کمیل برابر خواهد شد مردم روسیه بفهمند آوارگی یعنی چه
    • عباس ایرانی IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 3
      با ارسال سلاح‌های کشتار جمعی هیچ مشکلی از آمریکا کم نمی شود بلکه دامنه جنگ وسیع تر خواهد شد این یک جنگ معمولی نیست جنگ مرگ و زندگی است برای روسیه وپیروزی با روس‌ها است قطعآ
    • سید حیدر IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      با سلام احتراما به دوستان باید عرض کنم داستان فراتر از این مسایل هست مسله مهم اینجاست چرا امریکا اینقدر سلاح ارسال میکند که اوکراین از خود دفاع کند خیر قطعا داستان پیچیده ای پشت قضیه هست فراموش نکنید داستان پسر بایدن رمان انتخابات در مورد اکراین چه بود امریکا زمان میخرد که لاپوشانی کند
    • ع ا ز CA ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      2 3
      اگر امریکایها دارند این اشتباه را عملآ میکنند باید تبعات آن را هم بدهند در پایکاههای خودشان در کشورهای اروپای آنطور نیست که امریکایها امنیت روسیه را با خطر روبرو بکنند ولی خودشان راحت در پایکاههای اروپایها رفت آمد بکنند و هیچ خطری آنها را تحدید نکند هر اقدامی نسنجیده تبعات خود را دارد و پشیمان کننده