۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۸:۴۰

منبع روسی؛

سامانه «هیمارس» هدفی دشوار برای پدافند هوایی روسیه نیست

سامانه «هیمارس» هدفی دشوار برای پدافند هوایی روسیه نیست

منابع نظامی روس اعلام کردند که تبلیغات اوکراینی ها از سامانه های پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» هیولایی ساخته که در عمل چنین چیزی نیست و پدافند هوایی به راحتی راکت های آنها را رهگیری می نماید.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع آگاه روس در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی گفت که پرتابه‌های سامانه‌های پرتاب چندگانه راکت «هیمارس» (HIMARS) که از آمریکا به اوکراین ارائه می‌شوند، هدف سختی برای پدافند هوایی روسیه نیستند و مرتباً سرنگون می‌شوند، اما کی یف از تاکتیک‌های تروریستی مانند حملات ترکیبی بر ضد اهداف غیرنظامی با پشتیبانی ضعیف استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون مواردی وجود دارد که کل سامانه هیمارس، یعنی ۶ راکت، به‌طور کامل ساقط شده است.

همزمان، این منبع تاکید کرد که اوکراین از تاکتیک‌های حملات ترکیبی گسترده استفاده می‌کند و اهدافی را انتخاب می‌کند که پوشش ضعیفی از دفاع هوایی ندارند.

وی گفت: چنین حملاتی شامل چندین نوع تسلیحات است که با هماهنگی زمانی وارد منطقه دفاع هوایی می‌شوند. به عنوان مثال، سامانه‌های اوراگان، اسمرچ، ویلخا و همچنین موشک‌های هدایت شونده هیمارس را می‌توان بلافاصله مورد استفاده قرار داد. موشک‌های تاکتیکی توچکا و حتی پهپادهای Tu-۱۴۱/Tu-۱۴۳ به عنوان طعمه‌های اضافی را می‌توان به این مجموعه اضافه کرد.

همچنین «الکسی لئونکوف» کارشناس مشهور نظامی روس نیز در گفتگو با ریانووستی گفت که تبلیغات اوکراینی‌ها سامانه‌های هیمارس آمریکایی را به یک سلاح معجزه آسا تبدیل می‌کند و باعث ایجاد وحشت در نواحی مرزی روسیه می‌شود، در حالی که نه ویژگی‌های این سامانه‌ها و نه تعداد آنها قادر به تأثیرگذاری قابل توجه بر روند عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین نیستند.

این کارشناس خاطرنشان کرد که اخیراً بسیاری از حملات توسط نیروهای اوکراینی به زیرساخت‌های نیروهای مسلح روسیه و شبه نظامیان جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک (LPR و DPR) به سامانه‌های هیمارس نسبت داده شده است. با این حال، هنگامی که متخصصان روسی به محل تخریب می‌رسند، قطعاتی از سامانه‌هایی کاملاً متفاوت مانند «توچا-یو» و یا «آلدر» را پیدا می‌کنند.

طبق گزارش‌ها، آمریکا پیشتر هشت پرتابگر متحرک هیمارس را به اوکراین تحویل داده است و قرار است چهار سامانه دیگر از آن نیز به اوکراین منتقل شود. طبق گزارش‌های وزارت دفاع روسیه، تا به امروز حداقل دو سامانه هیمارس بر اثر آتش نیروهای مسلح روسیه منهدم شده است.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5537081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمد IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      آمریکا تو افغانستان گل کاشت تو اوکراین سمبل به کاره،💘💘💘💘💘
    • US ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      1 0
      اگر نیست از بین ببرنش دیگه...
    • محفوظ AE ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 1
      به نظر میرسد مافیای اسلحه در آمریکا سَرِ دولتمردان آمریکا کلا ه میگذارند و سلاح های تولیدی خود را با غلو کردن در عملکرد آن ، با سودهای گزاف به آمریکا و دست نشانده هایش می فروشند .