۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۴۹

از ۵ لانه؛

۳۴۲ قطعه بچه‌ لاکپشت در نایبند عسلویه به دریا رهاسازی شد

 ۳۴۲ قطعه بچه‌ لاکپشت در نایبند عسلویه به دریا رهاسازی شد

بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: ۳۴۲ قطعه بچه‌ لاکپشت از پنج لانه در نایبند شهرستان عسلویه به دریا رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد صبح یکشنبه در حاشیه رهاسازی لاک‌پشت‌ها در عسلویه اظهار داشت: یازدهمین دوره اجرای طرح حمایت و حفاظت از لاکپشت‌های دریایی پارک ملی دریایی نای‌بند را در دست اجرا داریم.

وی با تقدیر حمایت‌های شرکت‌ها در این زمینه اضافه کرد: این طرح به همت محیط‌بانان و نیروهای بومی آموزش دیده در سال‌های اخیر به خوبی در حال اجرا است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: هرساله در اواخر اسفندماه تخم‌گذاری لاکپشت‌های منقار عقابی در سواحل پارک ملی دریایی نای‌بند آغاز می‌شود.

 ۳۴۲ قطعه بچه‌ لاکپشت در نایبند عسلویه به دریا رهاسازی شد

وی بیان کرد: مهم‌ترین تهدیدات پیش روی فرآیند زادآوری لاکپشت‌های دریایی در فصل تولیدمثل مرتبط با عوامل انسانی شامل تردد و حضور، آلودگی نوری و عوامل طبیعی شامل تخریب لانه توسط شغال و روباه و آبگیری سواحل در زمان مد است که در این طرح هردو معضل به صورت ویژه در حال مدیریت است.

قلی نژاد بیان کرد: تردد انسان و بازدید گردشگران با همکاری دهیاری روستای بنود و موافقت‌های فرمانداری شهرستان عسلویه تا حدودی مدیریت شده است اما تا نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم.

وی تصریح کرد: شرایط طبیعی نیز از طریق جابجایی لانه‌ها و ایجاد هجری سایت به صورت کامل مرتفع شده است و چرخه تولیدمثلی با این اقدامات مدیریتی تکمیل شده است.

 ۳۴۲ قطعه بچه‌ لاکپشت در نایبند عسلویه به دریا رهاسازی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: در سال جاری تاکنون پنج لانه بازگشایی و به ترتیب لانه‌ها تعداد ۹۳، ۵۱، ۵۷، ۶۸ و ۷۳ نوزاد لاک‌پشت به صورت ایمن وارد که در مجموع از تعداد پنج لانه ۳۴۲ نوزاد لاک‌پشت به سواحل دریایی لاکپشت‌های پارک ملی دریایی نای‌بند رهاسازی شد.

کد خبر 5501844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha