۱۶ خرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۵۸

وزارت دفاع چین؛

کانادا از فعالیت های تحریک آمیز دست بردارد

کانادا از فعالیت های تحریک آمیز دست بردارد

سخنگوی وزارت دفاع چین اعلام کرد که کانادا به بهانه های مرتبط با کره شمالی سعی می کند تا امنیت ملی چین را به خطر بیندازد که این مسئله از نظر پکن قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، وزارت دفاع چین در بیانیه ای اعلام کرد که نیروی هوایی کانادا به بهانه اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی، فعالیت های اطلاعاتی و تحریک آمیز برضد چین را تشدید کرده است.

در این بیانیه آمده است که چین از کانادا می خواهد از تحریکات در محدوده هوایی بین المللی خودداری کند و در غیر این صورت اتاوا مسئول عواقب آن خواهد بود.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در این رابطه گفت: اخیرا هواپیماهای نیروی هوایی کانادا به بهانه اجرای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، فعالیت های اطلاعاتی و تحریک آمیز برضد پکن را تشدید کرده اند که امنیت ملی چین را تهدید می کند و همچنین پرسنل هر دو طرف را به خطر می اندازد. طرف چینی به شدت با این موضوع مخالف است.

اتاوا پیشتر مدعی شده بود که هواپیماهای نظامی این کشور که در آسیا فعالیت می‌کنند، بارها توسط جنگنده های چینی در فواصل بسیار نزدیک به طرزی خطرناک مورد حمله قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه چند روز پیشتر کانادا اعلام کرد که خدمه هواپیماهای این کشور مجبور شده اند مسیر خود را برای جلوگیری از برخورد در حین انجام عملیات در حریم هوایی بین المللی نزدیک کره شمالی تغییر دهند.

اتاوا این رفتار چینی ها را غیرحرفه ای و به طور بالقوه خطرناک خوانده بود.

ذکر این مسئله ضروری است که کشورهای غربی و متحدان آمریکا به ویژه کانادا و استرالیا همراستا با حضور نظامی گسترده ایالات متحده در منطقه آسیا-اقیانوسیه که در سیاست جدید واشنگتن «ایندوپاسیفیک» خوانده می شود، سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون پکن دارند.

کد خبر 5507509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha