۲۱ خرداد ۱۴۰۱، ۱۹:۲۱

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

اصفهان به سمت اقتصاد فرهنگی حرکت کند

اصفهان به سمت اقتصاد فرهنگی حرکت کند

اصفهان _ نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: سهم ایجاد ارزش از محل هنر و فرهنگ در اصفهان می‌تواند بر دیگر بخش‌های اقتصادی غلبه کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر شنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان اصفهان و هرمزگان که عصر امروز، شنبه در چهلستون برگزار شد، اظهار داشت: زمانی در این شهر ۲۰۰ رشته هنری بوده و امروز میراث‌دار کمتر از ۵۰ مورد آن هستیم. یکی از دغدغه‌های مهم احیای هنرهای دستی فراموش شده و انتقال آن به نسل‌های قبل است.

وی ادامه داد: آنچه امروز به عنوان صنایع دستی شناخته می‌شود، صنایع دوران‌خود هستند و نقطه تمایز آن‌ها با صنعت امروز، تلفیق هنر وصنعت به دست انسان هنرمند است. هنرمند روح خودش را در هنرش می‌دمد و نقطه تمایز آن دمیدن روح انسانی در شئ است.

طغیانی تاکید کرد: امروزه باید صنایع دستی و میراث بر جای مانده را یک فرهنگ و جزئی از پاره تن فرهنگ اصفهان و این مرز و بوم دانست. صنایع دستی را باید به فرهنگ الصاق و آن‌ها را یک تولید فرنگی بدانیم. بین اقتصاد و فرهنگ ترکیبات مختلفی وجود دارد، مانند اقتصاد فرهنگ یا اقتصاد صنایع دستی.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: اقتصاد فرهنگی موضوع مهمی است که باید روی آن سرمایه گذاری کرد. در اصفهان اقتصاد صنعتی مبتنی بر صنایع پایه است. اصفهان می‌تواند در حوزه اقتصاد فرهنگی بدرخشد، صنایع دستی در این دسته جای دارد و اصفهان می‌تواند سهم ایجاد ارزش از محل هنر وفرهنگ خود بر دیگر بخش‌های اقتصادی غلبه کند.

وی افزود: در اصفهان با همین داشته‌ها می‌توان اقتصادی فرهنگی داشت به نحوی که سهم آن‌ها در اقتصاد برجسته شود. اقتصاد فرهنگی آلایندگی ندارد، آب‌بر نیست و ارزش افزوده فراوانی دارد. با اقتصاد فرهنگی می‌توان زندگی همه آدم‌ها در اصفهان اداره کرد. برای این مهم فعالان صنایع دستی و حوزه‌های وابسته باید همکاری کنند تا اصفهان دارای یک اقتصاد فرهنگی شود.

کد خبر 5511793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha