۲۴ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۴۲

در منطقه بولاق- باشی رخ داد؛

درگیری میان مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان

درگیری میان مرزبانان قرقیزستان و تاجیکستان

یگان‌های مرزی قرقیزستان و تاجیکستان در منطقه بولاق-باشی امروز با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مرکز مطبوعاتی خدمات مرزی کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ ای از بروز درگیری میان یگان‌ های مرزی این کشور و تاجیکستان در منطقه بولاق- باشی خبر داد.

بر اساس بیانیه صادره از سوی مرکز مطبوعاتی خدمات مرزی کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان، درگیری مذکور برای یگان‌ های مرزی این کشور تلفات جانی یا مصدومیتی در پی نداشته است.

فرماندهان یگان‌های مرز دو کشور پس از این حادثه تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفتند مسیرهای گشت‌زنی را مشخص، سنگرهای حفر شده را پر کرده، در فعالیت‌ های کشاورزان مداخله نکرده، نیروهای اضافی از منطقه مرزی عقب‌ نشینی کرده و تشکیل جلسات روزانه برای فرماندهان پاسگاه‌ های مرزی در بولاق-باشی اجباری شود.

این در حالیست که پیشتر نیز اعلام شده بود که روستاییان در منطقه مرزی قرقیزستان- تاجیکستان در زمینه مسائلی چون زمین‌ های کشاورزی، چراگاه، چاه آب و ترددهای غیرمجاز با یکدیگر اختلاف دارند که این مساله منجر به بروز درگیریهایی از ۲۹ آوریل شد.

طی درگیری‌ هایی که سال گذشته حدود ۱۰ ساعت به طول انجامید، ۳۶ شهروند قرقیزستانی جان خود را از دست داده و ۱۵۴ نفر زخمی شدند.

همچنین ۱۹ شهروند تاجیکستان نیز کشته و بیش از ۹۰ نفر زخمی شدند.

بر همین اساس، هیأت هایی از دو کشور چندین بار تا کنون در نشست هایی راه‌ های برقراری آرامش و ثبات در نقاط مرزی میان طرفین را مورد بحث و تبادل نظر قرار داده اند.

کد خبر 5514653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha