۲۵ دی ۱۴۰۰، ۵:۴۴

هیچ درگیری بین نیروهای حافظ صلح و افراد مسلح قزاقستان پیش نیامد

هیچ درگیری بین نیروهای حافظ صلح و افراد مسلح قزاقستان پیش نیامد

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی پس از آغاز روند خروج نیروهای نظامی این پیمان از قزاقستان اعلام کرد که هیچ درگیری بین نیروهای حافظ صلح و افراد مسلح در قزاقستان پیش نیامد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، « استانیسلاو زاس»، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در جریان آغاز فرایند خروج این نیروهای از قزاقستان با اشاره به حضور کوتاه مدت در قزاقستان تاکید کرد که هیچ درگیری بین نیروهای حافظ صلح سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و افراد مسلح یا تروریست در جریان عملیات حفظ صلح در قزاقستان رخ نداده است.

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی با بیان اینکه مردم قزاقستان حضور نیروهای حافظ صلح را پذیرفتند، گفت: در روزهای عملیات حافظ صلح، هیچ درگیری آشکاری رخ نداد.

زاس گفت: «مردم قزاقستان متوجه شدند که نیروها برای کمک به آنها در این شرایط دشوار آمده بودند و بنابراین، آنها نگرش مثبتی نسبت به نیروهای حافظ صلح نشان دادند.»

در راستای قطعنامه شورای امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۲، نیروهای حافظ صلح جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی برای مدت محدودی در قزاقستان مستقر شدند تا به ثبات و عادی سازی اوضاع در آن کشور کمک کنند. این گروه شامل واحدهایی از روسیه، بلاروس، ارمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان بود. نیروهای حافظ صلح موظف شدند حفاظت از تأسیسات استراتژیک حیاتی در نزدیکی آلماتی را تضمین کنند.

خروج این گروه از قزاقستان در ۱۳ ژانویه آغاز شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، اولین نیروهای حافظ صلح روسی روز پنجشنبه با چهار فروند هواپیمای Il-76MD از قزاقستان به روسیه بازگشتند.

کد خبر 5399707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha